ROTLAUS & BESKYLDT FOR Å STJELE

Nå som jeg tenker på det så har jeg ofte opplevd å bli sterkt misforstått. Senest i helgen ble jeg faktisk beskyldt for å stjele. Men det som skjedde var helt uskyldig, selv om jeg fikk en god skyllebøtte av vedkommende. 

Jeg var på Rotlaus konsert på Bokn forrige lørdag. Vi hadde vors hjemme hos meg, en god gjeng var samlet og vi koste oss kjempemasse! Det er sjeldent vi har folk hjemme, men når vi først har det så blir det alltid så vellykket. Alle har det kjekt og alle kommer godt overens, både nye og gamle venner. Etter at jeg kjøpte hus har jeg heller aldri opplevd at noe blir ødelagt eller stjålet. Og da vet man at man har gode venner som respekterer andre sitt hjem. For det er nok av dem som gjør det motsatte. Herjer, ødelegger og vandaliserer andre sitt hjem, til tross for at vedkommende har vært grei å invitert dem inn i selskapet. 

Taxiene kom kl.22 for å frakte hele gjengen videre til Bokn hvor konserten skulle være. Cowboy boots og hatt var såklart en del av outfiten. Vi fant oss ett bord hvor vi satt, så om vi mistet hverandre var det bare å gå tilbake til bordet, som ett slags avtalt møtested. Vi danset og koste oss hele kvelden!

Det var folk overalt! Jeg så kjentfolk løpe og danse hit og dit. Jeg fikk øye på bestevenninnen min, men hun forsvant like fort som hun dukket opp. Plutselig ser jeg kjæresten til bestevenninnen min og jeg prøver å reise meg fra stolen og rope etter ham, men han enser meg ikke. I det samme som jeg er opptatt med å få kontakt med ham, kommer ei annen bort til meg for å hilse. Hun gav meg en kjapp klem og sprang videre, og alt skjedde så fort. Rett etterpå legger jeg merke til ei veske som ligger på gulvet rett ved stolen min. Ingen som plukker den opp og ingen som ser ut til å ville plukke den opp heller. Jeg tenker såklart at den kan ikke ligge der, og jeg trodde først  og fremst det var personen som gav meg klem sin veske. Jeg prøvde å se etter henne, men hun var vekk. Jeg kan såvidt huske ei annen jente som sprang forbi idet jeg snakket med henne, så jeg antok det kunne være venninnen hennes. Så satt jeg der da, med ei veske som ikke var min. Jeg så etter hun jeg trodde hadde mistet den. Etter en stund tenkte jeg at jeg skulle gå ut og se om hun var utenfor. Etter å ha lett etter henne i kanskje 20 minutter bestemte jeg meg for å åpne veska og se om jeg fant ID på personen. Med høy puls og livredd for å bli misforstått ser jeg på ID kortet at jeg har lett etter feil person. Jeg satte meg ned igjen på plassen min og ventet enda 5 minutter imens jeg hele tiden prøvde å se etter personen på bildet. 

Plutselig hopper det frem ei jente bak meg og peker febrilsk på fanget mitt hvor jeg holder veska. Hun griper tak i den, og kjefter noe uforståelig. Jeg blir helt sjokkert og alt skjedde så fort at jeg nesten ikke fikk tid til å reagere. Hun gikk tilbake til plassen sin, som viste seg å være nabobordet. Jeg hører hun sier til typen ved siden av seg at jeg hadde tatt veska hennes mens hun sjekker innholdet i veska. Alt var der. Da måtte jeg bare reise meg, gå bort til henne og forklare meg. Hun kjeftet litt først da hun så meg, men jeg fikk hysterisk forklart henne at hun hadde mistet veska på gulvet og jeg hadde sittet den siste halvtimen og passet på veska hennes, lett etter eieren og ringt venninnen min flere ganger i håp om at hun visste hvem sin veske det var. Jeg tror hun forstod meg etterhvert, for hun smilte og tok meg i hånda. 

Men jeg vet ikke om jeg kommer til å plukke opp neste veske som ligger på gulvet under en konsert. Om den ikke er min. Jeg gikk tross alt glipp av 30 minutter av den konserten for å gjøre en god gjerning. Men ingen årsak du. 

Har du vært i en lignende situasjon?

1 kommentar
    1. Det var nok en kjekk konsert, synd du gikk glipp av deler av den, men hyggelig å gjøre en god gjerning selv om en kan bli missforstått først. Sjekk gjerne ut mitt siste innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg