JEG ER OVERVEKTIG

God morgen! Ja, jeg har allerede vært våken noen timer. Til og med vært på trening, og nå har jeg nettopp spist en god frokost.

Klokken 8 var jeg på vei til trening sammen med Augusta. Vi hadde avtale med PT Sandra i dag at vi skulle få ta måling av kroppen vår. På EVO har de en maskin som måler kroppens innhold av fett og muskler, en såkalt Body Composition Analyser. Denne målingen måler alt fra vekt og muskelmasse til fettprosent, fettmasse og annet som er kjekt å vite nå som vi er i full gang med trening. Jeg var mest spent på fettprosenten og fettmassen. Og nå som jeg vet hvordan jeg ligger an, kjenner jeg meg mer motivert enn noen gang! Nå har jeg konkrete tall å gå etter, og kan ha konkrete mål og delmål på alle de forskjellige områdene. Jeg kommer til å ta denne testen 1 gang pr måned for å følge med på fremgangen! Kjenner jeg allerede er klar for å se bedre tall til neste måling!

Jeg vet jeg la på meg i juletidene, det er ikke til å legge skjul på. Men det er ikke slik at jeg vil legge meg ned og gi opp, tvert imot! Det er januar, og lenge til neste jul! Nå går vi mot sommer og skal jeg føle meg vel ved å sprade rundt i bikini vet jeg at jeg må gi alt jeg har fra og med i dag. Og ikke minst om jeg og Augusta skal få den etterlengtede sydenturen vi har lovet oss selv, når vi klarer målet om å gå ned 20 kilo hver! Målingen i dag bekreftet at jeg har fett som bør vekk, og at jeg faktisk er overvektig ifølge høyden og vekta mi. Dette er jeg klar over, så å se det var ikke noe stress. Men å vise dere lesere det nå, det er hva jeg gruer meg til. Jeg har holdt vekta mi for meg selv i alle år. Det har kun vært ett fåtall av mennesker som vet hva jeg veier. Men jeg er nødt til å vise dere dette nå, for jeg har nemlig en stor nyhet som jeg skal dele med dere neste uke! Så here we go:

Tro meg, dette er noe av det tøffeste jeg har gjort noen gang. Ikke engang samboeren min har fått visst hva vekta mi sier. Klarer jeg å legge ut dette, klarer jeg alt! Det er viktig for meg at dere får se realiteten, for skal jeg oppnå resultater må jeg ha noe som pusher meg. Nemlig dere! Jeg vil vise dere at jeg faktisk klarer å gå ned i vekt og få en strammere kropp jeg kan være fornøyd med. Nå vet dere hva tallene sier om meg i dag. Neste gang, altså i februar, skal de vise enda bedre tall! Og i mars, enda mer resultater. Osv..

Alt i alt er det ikke treningen som setter ett hinder for meg, det er kostholdet. Jeg sliter med å velge riktig når det kommer til mat. Jeg er svak for sjokolade og donut, og brokkoli med dip er ikke noe jeg ser på som snacks. Nå i år har jeg satt meg noen mål innen kostholdet. I januar skal jeg ikke drikke alkohol. Jeg skal drikke proteinshake etter hver trening! Jeg skal inkludere frukt i frokosten min, og til middag skal det være mer grønnsaker enn hva jeg har klart tidligere. Tror du jeg greier det? Vi får se, til neste måling i februar.

7 kommentarer
    1. Om det er noen trøst, har jeg enda flere kilo å ta av, og jeg må siden det har med helse å gjøre. I min alder , etc… Noen kilo har jeg fått av, men det er mye igjen.
      Teip fast et fint bilde av en eller annen slank jente i bikini på skapdører med mat bak og kjøleskapdør, så.. Du kommer sikkert til å hate henne av og til, men hun er en grei påminnelse.

    2. W.: Det klarer du nok <3 Bare ta tiden til hjelp!
      Takk for tips 🙂 Jeg har flere instagram kontoer som jeg følger til å bruke som motivasjon og påminnelse på hvor jeg ønsker å være når denne slankereisen er over <3

    3. Jeg syntes du skal endre på overskriften. «Jeg er overvektig» du er jo ikke det i det hele tatt, men tenk på de andre som faktisk er store og sliter med dette…

    4. Buroyfoto: BMI’en min viser at jeg er overvektig. Vekta mi viser at jeg er overvektig. Fettmassen viser at jeg er overvektig. Om jeg er overvektig, hvorfor skal ikke jeg få være ærlig om det? Måå jeg være stor for å være ærlig på dette punktet? Grunnen til at det ikke syntes så godt på meg er at jeg er ganske høy og har en slank figur. Men likevel har jeg fett på kroppen som gjør at tallene viser det de gjør. Uansett hva jeg hadde skrevet som overskrift, så er det alltid noen som blir støtt. Jeg kan ikke gjøre alle til lags 😉

    5. Cecilie Therese Kristiansen: Tusen takk 🙂 Kjekt å høre! Det syntes ikke så godt på meg fordi jeg er såpass høy og har en slank figur. Likevel har jeg en del fett på kroppen, som rundt midjen og armer og lår som utgjør disse tallene vil jeg tro. Jeg føler meg ikke som overvektig tho 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg