INNKJØP IKEA

Året begynte kanskje tungt, med sykdom og det hele. Men jammen hentet jeg meg godt inn igjen! Vi er på den tiende dagen i året, og allerede har jeg rukket å hatt en helgetur på hytta og en strålende dag i skibakken! Som det forresten kommer ett innlegg om senere. Jeg har kommet godt i gang med treningen og er motivert til tusen, til tross for at av disse 10 dagene har 3 av dem gått til sykdom. Denne uken er det 5 dager med kveldsvakter på jobb, og før jobb skal jeg alltid få presset inn en treningsøkt. Nå er det også litt mildere i været til å ta med hestene ut på tur, så det er også noe jeg kommer til å prioritere denne uken. Så dere skjønner sikkert hvorfor det ikke er blitt så mange blogginnlegg foreløpig i år.  

På mandag hadde jeg og venninnen min en spontan tur til IKEA, hvor vi fikk handle inn litt nytt interiør og annet vi trenger, og ikke trenger. Nå er det bare jeg av oss to som har hus, så da sier det seg vel litt selv hvem av oss som shoppet mest. Jeg klarte selvfølgelig å fylle opp begge handlevognene våre uten problem. Siden vi nå har fått det meste på plass i huset står fortsatt gangen litt på hodet, så derfor prøvde jeg å hele tiden ha fokus på hva jeg kunne kjøpe til gangen.

Det blir alltid noe småsnask som blomsterpotter og en lys og lett gardin, noen kleshengere og puter. IKEA har også noen falske grønne planter som jeg alltid ender opp med å kjøpe hver eneste gang! Jeg liker egentlig ikke falske blomster, men disse grønne fra IKEA er kjempefine! Rart, for tidligere hadde jeg bare falske planter og blomster hjemme. Heldigvis har stilen min endret seg med årene. De to store plantene er ekte tho.

Jeg fant masse ting jeg vil ha på det nye kontoret. Blant annet kjøpte jeg noen grå oppbevaringsesker og noen planter, selvfølgelig. Jeg fant også en genial ting som hjelper godt på hylleplassen. Jeg har ei hylle fra IKEA fra før, så det passet bra å vite at disse passet mine hyller. Ekstra plass sier man ikke nei takk til, samtidig som det ser stilfult og ryddig ut! 

Jeg har bitt meg merke i at fargen gull vil være helt inn dette året. Jeg er ikke den som følger moten noe særlig, jeg kjører på med min egen stil og det jeg liker, men må innrømme at jeg er blitt fristet til å kjøpe mer gulldetaljer til huset. En lysere og lettere farge nå etter jul. Bare se så fint det ble med litt gull inni alt dette grå.

Om du skal på IKEA i nærmeste fremtid vil jeg anbefale disse søte skålene. Er det noe jeg manglet av servise var det spiseskåler, så da kjøpte jeg likegreit ett par stykker av disse her. Prisen var helt galen, kun 9.kr pr stk!

Det beste med IKEA må være matboden etter en hel dag med shopping! Donut, pizza, pølse i brød, softis, kanelsnurrer. Vi kjøpte likegreit alt sammen! Er man på tur så er man på tur. Da er det lov å kose seg. Nam nam! Godt det ikke er lenge til neste gang jeg skal over til Stavanger. Vi mangler fortsatt skjenken og vitrineskapet, og det står som neste innkjøp over møbler til huset. Da blir det meer donuuuut, og kanelsnurrer, og svenske vaffler!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg