Sverigeturen

En uke igjen av ferien! 3 uker går ganske fort når man har det gøy. Dagene fyker unna, og man lurer på hvor det ble av tiden. Men på den andre siden blir det nok litt godt å komme tilbake til vanlig rutine og hverdager. Jeg vil jo selvfølgelig dele litt av ferieminnene mine med dere. Selv om vi ikke har reist noe særlig i år så har vi fått opplevd litt for det om. 

I motsetning til i fjor har jeg ikke vært særlig utenlands denne sommeren, bortsett fra Sverige. Jeg og kjæresten tok oss en biltur til Gøteborg tidlig i ferien, hvor vi lå de første nettene av turen. Det tok oss nok en halvtime før vi fant frem til hotellet! Så mange kjørefelt på kryss og tvers, lyskryss og en uberegnelig GPS. Andreas blir mer og mer stresset, og jeg blir mer og mer fortvilet. Men – vi fant jo frem til slutt. Vi lå på Hotell Scandic Europa, ett 4-stjernes hotell som lå midt i Gøteborg. Neste dag skulle vi til Ullared for å shoppe. Det er ikke det at jeg elsker å shoppe. Men jeg elsker å shoppe på STORE og BILLIGE kjøpesentre! Andreas kjøpte 3-4 ting, mens jeg klarte fint å fylle en hel handlevogn alene. Hadde jeg fått lov til å gå inn igjen til runde nr 2, hadde jeg nok fylt en vogn til! 

Lunsj på Ullared før turen gikk tilbake til hotellet. Plankestek, namm! Dette smakte jeg for første gang i Tyrkia faktisk. Kjempegodt! 

Slik så kvitteringen min etter turen på Ullared! Jeg innså ikke hvor lang den var før jeg var kommet til hotellet og brettet den ut og la den på senga. Men så fikk jeg masse fine ting til gjengjeld! 

Ullared på mandagen, Liseberg på tirsdagen! Guri, jeg elsker karuseller og gledet meg så sinnsykt til Liseberg! Denne dagen møtte vi kompisen til Andreas og hans tre sønner. Jeg tror jeg var like gira som de tre guttene! Vi la en plan om å begynne med karusellene ved inngangen og jobbe oss innover. Det ville si, å ta den verste berg-og dalbanen først. Jeg synes jo den var den aller kjekkeste, men ikke alle var like enige i det. Og ja, Andreas skriker i loopene! Mens jeg ler <3

Denne husker jeg utrolig godt. Jeg har vært i Liseberg en gang før, for lenge siden. Mye har forandret seg, men denne husker jeg veldig godt! Karusellen går etter tempoet på musikken, ofte Elvis Presley sanger. Kjempegøy og jeg tror både jeg og Andreas lo hele veien mens vi satt oppi. Det var kanskje mest fordi Oddvar sin bil snurret rundt og rundt hele tiden og veldig fort, fordi han var (ganske forståelig) mye tyngre enn sønnen sin. Og sønnen satt der med øynene knipet igjen for å unngå å måtte kaste opp. 


Det var faktisk en karusell vi ikke tok. Jeg hadde veldig lyst og gikk faktisk i køen. Men å stå 20 minutt i kø, alene, er ikke så veldig kjekt. Så.. det ble ikke noe av. De andre turte ikke. Ikke Andreas en gang. Neste gang!

Jeg savner plassen allerede! Håper jammen ikke det blir mange årene til neste gang. Prisen er faktisk ikke så galen. De av dere som har vært i Kongeparken, og vet hva man får for pengene der, så kan jeg virkelig anbefale Liseberg til en litt dyrere pris. Absolutt verdt det! Og vi var utrolig heldige med været. Så, ikke alle ferier trenger å inneholde en sydentur for at den skal bli perfekt. 

Har noen av dere vært på Ullared eller Liseberg? 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hæli at du ble hekta på plankesteken 😄 ser ut som dere har hatt en fin ferie 🙂 skal ikke på Gatebil i år altså?

    2. Rune Adelsmann Jacobsen: Ja, den var jo supergod! Men ikke like god som i Tyrkia da 🙂
      Nei, i år blir det ikke Gatebil dessverre. Kanskje neste år! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg