VIL VI VITE KJØNNET PÅ BARNET?

Det er klart jeg og min samboer går en veldig spennende tid i møte. Vi skal bli foreldre, vi skal bli en familie! Og med det så følger det en del spørsmål og valg på veien. Og ett valg som vi står ovenfor nå er om vi faktisk vil vite kjønnet på barnet vårt allerede nå. Jeg er 18 uker på vei, og den såkalte ordinære ultralyden nærmer seg, faktisk allerede nå på mandag! Og jordmor vil forhåpentligvis kunne se om vi venter ei jente eller en gutt. Det er ikke en selvfølge at alle vordende foreldre vil vite kjønnet på den lille i magen riktig enda. Jeg har snakket med samboeren min om det, og vi er enige om at vi ønsker å få vite kjønnet på den lille. Jeg ville nok hatt visst det uansett, for jeg er så utrolig spent!! Jeg klarer snart ikke vente mer!

Mine forventninger til denne kommende ultralyden er rett og slett bare det å få vite kjønnet til babyen min. I og med at jeg har vært så syk og vært mye inn og ut av sykehus, så har jeg også fått flere ultralyd kontroller enn hva man normalt kanskje får. Jeg har hatt tre ultralyd kontroller tidligere hvor det er bekreftet at barnet er friskt og at det vokser som normalt. Så det er jeg ikke særlig bekymret for.

Jeg vil gjerne vite kjønnet, for da føler jeg at vi endelig kan sette i gang med de ordentlige forberedelsene. Innrede barnerommet, kjøpe inn babyklær og alt annet som hører med! Og navnediskusjonen blir en smule enklere. Og alt dette til sammen gjør det hele mer virkelig!

Jeg føler på meg at jeg kommer til å få ei jente. Den følelsen har jeg rett og slett fordi det er så mange som har sagt til meg at “dette blir nok helt sikkert ei jente siden du har vært så dårlig”. Og på nettet står det også at hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) forbindes ofte med ett jentefoster. Så vi får se! Jeg blir like glad uansett om det blir ei prinsesse eller en prins ♥

HVA TROR DERE DET BLIR? JENTE ELLER GUTT?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg