VELKOMMEN TIL FAMILIEN RONNY

Det har skjedd litt av hvert siden sist jeg hadde en aktiv periode med blogging. Som dere vet så har jeg fått tilbake min kjære, gamle dølahest Sebastian. Han ser ut til å trives godt på ny stall og jeg trives enda bedre i hans selskap. Var utrolig godt å få ham hjem igjen! En stor del av hverdagen består nå av stallarbeid og kos med hesten, noe jeg såklart elsker! Men jeg har en liten ting til som jeg enda ikke har fortalt dere. Jeg har nemlig fått meg en hest til!

Hils på Ronny! Han lille tassen her er av rasen Amerikansk Miniatyrhest, og når meg akkurat opp til låret. Jeg kjøpte Ronny for noen uker siden, og han ser også ut til å trives veldig godt sammen med de andre hestene på stallen. Han er en 6 mnd gammel hingst, og er full i ramp! Han lager godt med liv i stallen og gir meg muligheten til å lage mange morsomme snapstories.Mange har spurt meg hva som egentlig er planen med å ha en så liten hest, en hest man ikke engang kan ri på! Hva er vitsen lurer folk på? Jo, jeg har mange planer med han lille her. For det første er han jo hingst, har stamtavle og pass i orden og gode linjer bakover i stamtavlen, så jeg skal få ham avlsgodkjent og bruke ham i avl til folk som ønsker å låne ham. Det neste jeg vil gjøre med ham er å få ham innkjørt, slik at jeg kan leie ham ut til arrangementer som inneholder kjøring med kjerre, som for eksempel fakkeltog, familiedager på gård etc. Og så vil jeg muligens konkurrere med ham i kjøring. Jeg vil også bruke ham til utstillinger for å få ham kåret. På toppen av alt ønsker jeg veldig gjerne å “utdanne” ham til å bli en fin besøkshest som kan komme på besøk til eldre på sykehjem.

Jeg har også tenkt tanken om å starte en instagram konto til ham etterhvert hvor man kan følge med på alt som skjer i livet til Ronny. Jeg tror, med litt trening og tilvenning, at han og jeg kan få til mye kjekt fremover! Han er kanskje liten, men det er mye hest i den lille kroppen! De store hestene klarer ikke løpe fra ham, og han er ikke det spor redd for noen ting! Litt sta og skal vise seg frem til tider, men det er det som kommer med når man kjøper seg både hingst og føll i ett og samme dyr. Har du noengang sett en så liten, søt hest? ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg