TILVENNING AV GRØT

Vi har så smått begynt tilvenning av babymat. Vi har prøvd oss litt med pæremos på krukke, forbeholdt babyer fra 4 måneders alder, noe Kaja Sofie syntes å like veldig godt. Hun ble 5 måneder i går, så i dag tok vi steget videre der hun fikk smake noen skjeer med babygrøt for første gang. 

I det siste har jeg merket at jeg ikke har like stor melkeproduksjon lenger, og Kaja Sofie har ikke store tålmodigheten til å ligge til puppen lenger. Hun kaster seg bak og begynner å skrike, og det eneste som hjelper er å finne frem flaska. Så tiden med amming tror jeg er snart forbi. Litt trist i grunn, for jeg så for meg at jeg skulle amme mye lenger. Men amming går ikke bare på hva mor vil (og ikke vil). Om barnet ikke vil ha pupp lenger, så er det ikke så mye å gjøre med det. Jeg legger henne alltid til puppen når vi står opp om morgenen, men det er bare noen få sugetak så kaster hun seg bak. Da er det ikke lenger noe kos med det, men heller ett ork.

Men morsmelk kan brukes til så mangt. Så derfor skal jeg prøve å pumpe melk så lenge jeg kan. Melka kan brukes til å gjøre babygrøten tynnere nå i starten, samt tilsette maten mange nyttige næringsstoffer for barnet. Planen var egentlig å ikke starte med tilvenning av grøt før hun var 6 måneder gammel, men nå ser jeg ikke noe problem i å starte allerede nå. En skje om gangen ♥️

HAR DU BARN? I SÅFALL, NÅR BEGYNTE DU Å VENNE BARNET DITT TIL GRØT? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg