OVERTIDSKONTROLL

Ja, her er det da fortsatt ikke skjedd noe siden sist. Jeg kom nettopp hjem fra sykehuset etter å ha vært på en overtidskontroll. Jeg har fått dato for igangsettelse av fødsel i neste uke, om det mot formodning ikke skulle skje noe i helgen. Jeg er 41 uker og 2 dager gravid i dag, klar som ett egg til å få dette overstått! Jeg hadde håpet på at dette skulle starte av seg selv. Nå får jeg jo mest sannsynlig ikke vite hvordan det er når vannet går naturlig, eller hvordan riene begynner å jobbe sakte men sikkert. Men jeg ønsker ikke å vente for lenge heller, og uansett hadde de satt meg igang om ikke baby hadde meldt sin ankomst innen torsdag. Da når jeg nemlig uke 42, og det er liksom siste “frist” for en naturlig start på fødsel. 

Planene for mine siste dager uten barn!? Jeg skal benytte denne helgen på å få huset helt strøket til baby kommer. Føler jeg skriver det nesten hver dag, men det er det dagene mine går i. Gjøre alt perfekt! Absolutt siste innspurt nå! Vaske gulv, skru sammen babygrind, sette på klesvask, vaske badet, sortere babyklær, gi hunden ett bad, rydde og vaske innvendig av bilen og gjøre klart bilsete til den lille. Sette fødebagen klar i gangen, for ja, jeg klarer helt sikkert å glemme den hvis ikke! Og nå imens jeg skriver dette kjenner jeg at adrenalinet bygger seg opp. Nå er det rett før det begynner å skje ting, ingen vei tilbake!

SÅ SKUMMELT, MEN LIKEVEL SÅ SPENNENDE!

1 kommentar
    1. Masse lykke til. Krysser finger for at baby melder sin ankomst snart. Husker jeg har gått over med alle mine tre, og det er nærmest tortur. Men, det som er helt sikkert er at de kommer til slutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg