MYSTISK SYKDOM & HYSTERISK HUNDEEIER

Dere har helt sikkert fått med dere hva som er den store snakkisen i Norge for tiden? I hvertfall blant oss dyreeiere. Hundesykdommen som har tatt livet av flere hunder på veldig kort tid. Jeg har aldri pleid å reagere med hysteri på slike nyheter, men akkurat dette synes jeg er dritskummelt og skikkelig ekkelt! Jeg leser hvert eneste nyhetsoppslag på denne saken, både når det gjelder aviser, veterinærinstituttet og mattilsynet`s oppdateringer og hundeklubber som deler ny info til enhver tid. Jeg er livredd for at noe skal skje med Kira, så nå føler jeg meg faktisk litt panisk og tar forhåndsregler deretter.

 

Jeg tør nesten ikke gå tur med henne, så jeg lufter henne kun i hagen om dagene. Dessuten er jeg jo ikke i stand til å gå særlig med tur heller, jeg er jo fødeklar så det holder! Jeg er sjeleglad for at jeg har masse hundefor igjen som vi har brukt i lang tid, så jeg er sikker på at det foret er trygt for henne å spise. Man vet jo enda ikke om det kan være maten, eller noe ute i naturen som har spredd dette, så jeg tenker det er best å være føre var.

Det første jeg gjør når jeg står opp om morgenen er å krysse fingrene for at det ikke er noe blod på gulvene, og jeg har lagret nummeret til de fleste veterinærer i nærområdet. Ja, jeg vet. Jeg ser dette kan virke hysterisk når jeg først skriver det ned, men slik er det når man er redd for det kjæreste man har. Da går man langt for å ta forhåndsregler. Jeg vet flere har tatt det valget å holde hundene helt isolerte til dette er over, eller når vi i det minste finner ut av hva årsaken er. 

Nå er det slik at det finnes ganske mange nett-troll der ute som bare er ute etter å spre falske rykter og panikk blant hundeeiere. Det har vært blant annet rykter om at det er noen spesifikke merker innen dyrefor som er skyld i dette, men det er altså ikke sant ifølge veterinærinstituttet. Jeg for min del stoler kun på informasjon fra veterinærinstituttet og mattilsynet når det gjelder denne saken. Jeg vil råde dere til å ikke stole på alt som blir skrevet i kommentarfeltet rundt omkring, det florerer masse usannheter rundt dette og det er lett å bli (enda mer) forvirret og utrygg.

HAR DU HUND? OG HVA GJØR DU I FORHOLD TIL DETTE MYSTERIET? ER DU LIKE REDD, ELLER ER DU MER LAID-BACK? 

2 kommentarer
    1. Jeg har ikke hund, men en datter har. Det er samme leksa der, hunden lufter seg kun i hagen, og eier leser alt på nett om sykdommen. Jeg synes ikke det er hysterisk, – så lenge man ikke vet hva dette skyldes, bør man passe på og ta forholdsregler.

    2. Jeg forstår deg, min hund har også bare tilgang til hagen for tiden. Man vet aldri og som du sier, veldig greit å ta forhåndsregler. Det er jo skikkelig ille dette og jeg er redd for min Sheriff hver dag jeg å ….❤🤞🤞🤞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg