MY FITNESS JOURNEY

Det er så deilig å være ordentlig i gang med treningen igjen! Jeg er så motivert nå at alt føles.. utrolig BRA! Jeg kom akkurat hjem nå fra trening foressten. Jeg prøver å trene minimum 3 ganger i uka. I dag har jeg vært på Mor & Barn trening. Eller, det skulle egentlig være Mor & Barn trening, men i og med at vi var så få, kun 2 stk med meg, så fikk vi heller en spontan PT trening med god veiledning innen styrketrening for ermer, rygg og bekken. Jeg trodde jeg hadde blitt svak etter 1 år så og si stillesittende og lite styrketrening, men jeg var overraskende sterk fant jeg ut. Pt`en sa jeg hadde ett ganske bra utgangspunkt, så herfra kan det bare gå rett vei! Babyene ble brukt som vekter på noen av øvelsene, ellers var de svært så opptatte av å være tilskuere.

Jeg er en såkalt “listeperson” som noen velger å kalle det. Jeg noterer ned absolutt alt og skriver lister om hver minste ting jeg gjør. De siste to ukene har jeg begynt på ett dokument som jeg har kalt for “My Fitness Journey”. Her har jeg skrevet ned mine mål for 2020 som omhandler trening, livsstil, vekt og kosthold. Jeg har skrevet ned mine inspirasjonskilder, limt inn “før-” bilder av meg selv, hva jeg skal unne meg når jeg har klart hvert delmål osv. Jeg tar nå bilder av kroppen hver 14. dag. Det er ikke alltid på vekta man ser det best. Jeg har veid meg og tatt mål rundt hele kroppen, og dette gir meg en veldig god motivasjon til å stå på! Hver uke nå fremover i hele år skal jeg notere ned i dette dokumentet min fremgang. Og forhåpentligvis har jeg nådd målet mitt i slutten av året 2020. Jeg synes dette er en veldig fin måte å holde motivasjonen oppe på, og ikke minst så er det veldig gøy å holde på med. På denne måten kan man enkelt gå tilbake for å se hvor man startet og hvor langt man har kommet. Jeg er på den tiende siden, så det blir en del notater og lesestoff til slutt. 

Jeg har feilet så mange ganger når det gjelder det å komme meg ned på en kroppsvekt der jeg trives, at jeg har nesten vært på nippet til å gi opp. Så får ting bare være som de er. Denne gangen har jeg i det minste funnet noe som gir meg pågangsmot og lyst til å kjøre på med dette.. hva skal jeg si, “prosjektet”?

FØLER MEG I GANSKE GOD FORM TIL TROSS FOR Å HA GJENNOMGÅTT EN FØDSEL FOR 5 MND SIDEN. NOEN AV MINE LESERE SOM HAR BABY OG ER TILBAKE I TRENING?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg