MINE MÅL FOR 2020 ♥

Hei hei! Det er nesten litt flaut å komme med mine nyttårsforsett nå langt ut i februar. Derfor kaller jeg det heller bare for “Mål for 2020”! Kaja Sofie sover nå, så da fikk jeg tid til å sette meg ned og tenke over hva jeg ønsker dette året skal bestå av. Dere kan for det første se at bloggen har fått nytt liv i form av en ny header. Hurra for det. Om dere følger meg på instagram kan dere se at jeg har blitt flink til å følge en fast “fargekode” for feeden min. En såkalt helhet. Hurra for det. 2020 skal bli ett år der jeg får orden på huset, system i sysakene, oser over av kjærlighet til mitt barn, legger fremtidsplaner med min kjære, når målene jeg har satt, tenker positivt og stenger ute all negativitet I tillegg skal jeg:

Ta ett swingkurs – Jeg gav ett “gavekort” til min samboer i forfjor, der han fikk ett swingkurs av meg samt nye dansesko. Han har enda ikke brukt skoene og vi måtte utsette swingkurset ett år på grunn av graviditeten min. Men i år håper jeg vi finner tid til å melde oss opp på ett kurs. Vi elsker å danse begge to, men vi hadde hatt godt av å lære oss noen videregående trinn snart.

Reise på ferie – I år håper jeg på å få meg en ferie der jeg kan få slappet godt av og fylle på med energi. I fjor var jeg hjemme hele sommeren, høygravid og slet skikkelig med varmen. Året før var det bilferie med campingvogn på slep sammen med guttegjengen til samboeren. Festival, grensehandel og alkohol. I år håper jeg sommeren blir noe ganske annet! Jeg har i tillegg min lille datter å ta hensyn til, så vi har tenkt på blant annet Kristiansand Dyrepark og Danmarkstur.

Stå på ski – Første uken etter at jeg fant ut at jeg var gravid var jeg i Andorra på skiferie sammen med familien min. Jeg rakk å stå i slalombakken i tre dager før kvalmen tok meg og jeg ble liggende på hotellrommet resten av ferien. Det ble ikke noe mer ski på meg det året. Det ser noe slapt ut i år også. I Sauda hvor vi har hytte, er det nesten ikke noe snø i bakkene og de har måttet holde stengt inntil videre. Nå til helgen reiser vi til Hovden med noen venner. Da får vi ihvertfall stått på ski fredag og lørdag! Jeg gleder meg noe voldsomt.

Fullføre alle turene i Friluftsrådet Vest på årets TellTur arrangement – I år håper jeg på å fullføre alle turmålene til Friluftsrådet Vest. Det er oppstart i april om jeg ikke husker helt feil.

Fylle opp hele BSU for dette året – Jeg klarte det i 2019, og det skal jeg klare i år også!

Trene – Jeg har meldt meg inn på treningssenter nå, så jeg benytter hver anledning jeg har til å gå på trening. Det fine med dette treningssenteret er at de tilbyr barnepass både på formiddag og ettermiddag. Så jeg kan gå på trening selv om samboer er på jobb, jeg tar bare med meg skatten min.

Gå ned i vekt – Jeg skal gå ned minimum 15 kilo i år. Det er ett mål jeg har i baktankene.Jeg tar meg veldig god tid, og skal faktisk bruke hele dette året på å nå dette målet. Null stress, bokstavelig talt. Jeg har da ingen grunn til å sette en tidsfrist. Deilig!

Mor og barn treningskurs – Jeg har meldt meg på ett 6 ukers mor og barn-trening, og begynner nå på torsdag.

Bli ambassadør – Jeg har så lyst til å bli ambassadør! Jeg elsker å skrive, og det hadde passet meg perfekt om jeg hadde en samarbeidspartner som gav meg litt oppgaver og utfordret meg litt. Jeg har ett mål om å gå inn for å bli ambassadør for ett merke eller butikk, jeg ønsker spesielt noe innenfor tema barn. Barneklær, barneinteriør etc.

Blogge mer – Hvilken blogger har ikke dette som ett punkt på sin liste? Og jeg er intet unntak. Selvfølgelig ønsker jeg å blogge mer. Hadde dagen hatt dobbelt sett med timer hadde det også kanskje vært mer aktuelt å få det til. Men som vanlig kan jeg bare si at jeg skal prøve å få til å skrive litt oftere. Det er hovedsakelig for min egen del, for jeg synes selv det er mye lettere å blogge jevnt over lengre tid, enn å måtte oppdatere leserne mine hver gang det kommer nytt innlegg, hver 30ende dag. Det funker jo ikke. Så derfor har jeg også dette som ett nyttårsforsett.

Rydde huset – Mitt evigvarende prosjekt.  Jeg er godt i gang med dette punktet da, heldigvis. Kjøkken og stue er jeg så godt som ferdig med. Kaja Sofie sitt rom er strøkent. I går tok jeg badet, og før vi reiser til Hovden i helgen tar jeg gangen. Neste uke kan jeg gi dere en “omvisning” om dere ønsker det?

Kvitte meg med masse ting – Jeg har kvittet meg med tre store sekker med klær, og enda flyter det over klesskapet. Jeg fatter det nesten ikke. Jeg er på runde 2 der jeg sorterer klær jeg skal ha og ikke skal ha. Samtidig rydder jeg i interiøret mitt, det er masse her også som jeg skal kvitte meg med. Se opp for salg! Det er jo deilig også da, jeg føler jeg blir 10 kilo lettere når det forsvinner ut av døra og jeg vet at det aldri kommer inn igjen. 

Pusse opp vaskerommet – I år får jeg meg ett nytt vaskerom! Nåværende vaskerom er nede i kjelleren, og der skal det fortsatt være. Men på sikt skal hovedetasjen og kjelleren “kobles” sammen og bli ett helhetlig hus med to etasjer. Mitt nyoppussede kontor er der nede, nå er det vaskerommet som står for tur!

Begynne tidlig på julegaver – Jeg hadde så mange planer for fjorårets gaveliste, men noe av det måtte jeg bare droppe på grunn av tidsmangel. I år skal jeg begynne tidligere med julegaver. Mye, mye tidligere! 

Lage DIY innlegg – Jeg har mange kreative ideer som jeg ønsker å vise frem. I år skal jeg lage masse, tenke kreativt, tenke fornybart, tenke sparing. Det vil komme noen DIY innlegg innimellom i år, så følg med! 

HVA ER DINE PLANER FOR ÅRET 2020?

4 kommentarer
    1. Flotte mål og en super fin blogg! 😻✨👏🏼. Kan jeg spørre om hvordan du fikk de hjertene til å se slik ut?. Jeg lærer meg enda kreative løsninger på blogg da jeg ikke har blogget på mange år. Merket at det ikke gikk i html koder lenger og jeg var utdatert 😹🤦🏼‍♀️.

      1. Tusen takk <3 Jeg lagrer hjertene fra google, og limer dem deretter inn i innlegget. For å få andre farger trykker du bare på "A"en oppe med verktøylinja når du skal skrive innlegg, og velg hvilken farge du ønsker 🙂 Håper det var til litt hjelp <3

        1. Tusen takk ❤️!. Det var utrolig snilt av deg og hjelpe ☺️🍀. Da skal jeg prøve meg ut på det i dag 😄. Det er jo basically en mye enklere måte en da jeg måtte inn og ta bildekoden, lime den inn på rett plass i html txt og så finne farge kode og skrift kode m i en tabell for å endre skrift 😹👌🏼. Det enkleste er ofte det beste, godt vi lever i 2020 nå 🤪❤️. Ha en fantastisk dag. Hilsen Rubi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg