LANGWEEKEND PÅ HOVDEN!

Hei bloggen! Jeg oppdaterer fra Hovden i dag faktisk. Vi er en gjeng på 5 stk som reiste til fjells torsdags kveld for å tilbringe en weekend på hyttetur med kortspill, god mat, slalom, afterski og snø. Ett mareritt for noen, en drøm for andre! Jeg elsker vinteren like mye som sommeren. Jeg skulle ønske alle kunne finne gleden i vinteraktiviteter istedenfor å bure seg inne hele vinteren og bruke energi på å lengte etter sommeren. Den kommer til syvende og sist den også. I mellomtiden kan vi jo kose oss imens vi venter på varmen! Vi skulle egentlig være to jenter med på denne turen, men hun kunne ikke være med på grunn av sykdom. Derfor ble det nok en gang meg og gutta på tur! 

Vi har vært ganske heldige med været. Første dag i bakken var det ett fantastisk skiføre! Iskaldt i lufta frem til sola tittet frem i 12-tiden, men det lettet ut over dagen. – 18 grader på morgenen. Varme klær har alt å si når man skal tilbringe en hel dag i slalombakken! Fryser du så er det gjort. I dag var det noe surere, til tross for at sola skinte deler av dagen. Det blåste og det var såkalt “flatt lys” i bakken som gjør at du ikke helt ser hvor du renner. Du ser ikke om det går opp eller ned, alt er bare hvitt. Da er det bare å følge de som renner foran deg og håpe på at du ikke krasjer i en snøhaug. 

I morgen er det avreisedag. Vi krysser fingrene for at det ikke er stengt over Haukelifjell. Jeg tenker det ikke blir sene kvelden før det er leggetid i dag. I morgen kan vi i det minste sove noen timer ekstra og lade opp litt god energi før vi skal sitte 3 timer i bil på vei hjem. Ett øyeblikk der kunne jeg egentlig tenkt meg å kjøre hjemover allerede i kveld, jeg savner dattera mi så mye at følelsene tar overhånd til tider. Men jeg er med i godt lag og vi skal nok få det koselig siste kvelden også! Jeg har fått mange snapper av mamma som er barnepasser, og det er jo betryggende å vite at Kaja Sofie har det helt fint. Det er verre med mora som sliter med separasjonsangst, heh!

STÅR DU PÅ SKI/SNOWBOARD? VÆRT PÅ HOVDEN? ANBEFALES! ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg