KVALMEN ER TILBAKE

Fint å kunne ihvertfall starte dagen med ett positivt innlegg her på bloggen med bilder fra gravidshooten (se forrige innlegg). Men nå føler jeg for å få ut litt frustrasjon, og kanskje fiske litt etter motivasjon og tips fra dere. De siste 2-3 dagene har jeg følt meg noe nedstemt og sliten. Jeg sliter sånn med sure oppstøt og halsbrann at det er til å bli gal av. Forrige natt opplevde jeg at det ble så gale at jeg rett og slett måtte kaste opp. Det samme i natt. Og nå sitter jeg med en følelse av en “lett” kvalme og ekkel smak i munnen som ikke gir seg. Dette har ført til at jeg har fått en skikkelig knekk og føler meg helt i kjelleren i dag. Da jeg stod lent over toalettet klokken halv 4 i natt fikk jeg en ordentlig flashback på hvordan det var de første 3-4 månedene av svangerskapet. Jeg håper inderlig ikke at jeg må gjennom det helvetet der igjen, ikke nå som jeg er så nære målstreken!

Om det er noen som har noen gode tips og råd mot halsbrann og sure oppstøt, tar jeg veldig gjerne imot det nå! Jeg har prøvd kald drikke, varm drikke, frukt, vann etc. Jeg prøver å unngå sterkt krydret mat og prøver å ikke spise for mye til måltidene. Jeg har også begynt med å tulle dyna mi sammen og legge den under hodet slik at hodeenden er mer hevet når jeg sover. Har lest at det skal funke for gravide, både for halsbrann og at det er mer behagelig for å få sove.

På slike dager som nå kan jeg ikke si annet enn at jeg er lei. Jeg er så lei! Jeg er lei av å konstant kjenne på den ulmende kvalmen som ligger i bakhold. Lei av å vagge og hele tiden være andpusten. Lei av å ikke kunne gjøre ditt, eller ikke kunne gjøre datt. Lei av å ikke orke gjøre noe så enkelt som å sette tallerken inn i oppvaskmaskinen eller tørke støv. Alt er ett ork om dagen. Dagene er helt like. Jeg sover, står opp, spiser frokost, setter meg i sofaen. Og der blir jeg sittende i flere timer. Blogger kanskje litt, tar en dusj, samboeren lager middag til oss, deretter sofaen igjen, så legger jeg meg og sover til neste dag. Jeg kjenner ikke forskjell på helg og ukedag. Og samma kan det være også. Høydepunktet om dagen er å kjenne bevegelsene til den lille. Da får jeg på en måte en liten boost av motivasjon til å holde ut. Nå er det 5 uker igjen til termin, og jeg håper denne siste tiden går fort! Å gå gravid har virkelig ikke vært det kjekkeste jeg har gjort i livet, men belønningen vil være verdt det til slutt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg