JORDBÆRPIKEN

For en deilig sommertemperatur vi har hatt i dag altså! Og det beste, det skal være slik hele helgen og utover neste uke!

Spørs gjerne om jeg får nyte det like fullt ut som andre. Joda, hvis jeg er like flink til å planlegge som i dag så er det jo ingen problem! Jeg hadde egentlig satt meg foran symaskinen da venninnen min spurte om vi ikke skulle gå på stranden og nyte været. Joda, jeg må bare planlegge en time først. Neida, det var absolutt ikke så gale. Bare huske solfaktor 50, solhatt og bleier så var vi good to go. Men generelt så kreves det ofte en hel del planlegging når man har små, det er jo ikke akkurat noen hemmelighet. Men det er vel som med alt annet regner jeg med, trening gjør mester. Og jeg som hadde tenkt å bare holde oss hjemme i dag da, fordi det er så mye å tenke på når jeg skal utenfor de fire veggene her hjemme. Hvertfall når samboer ikke er hjemme. Samboeren min har vært på jobb i hele dag, og han skal jobbe 12 timers skift i helgen. Det betyr at jeg er alene med litlå så og si hele helgen. Men vi kan jo ikke holde oss inne for det. Det er nesten galskap, nå som sommeren endelig er her!

Etter å ha kjørt en bomtur til en forblåst strand, endte vi opp på Aksnesstranda. Her var det lunt og fint, ordentlig sydenvarme. Der rigget vi oss til for en liten avslapping i solsteiken. Om det faktisk ble noe avslapping er en annen ting. Kaja Sofie var travelt opptatt med å inspisere alt mulig, det var tydelig at hun satte pris på å få komme ut i sola. Hun hadde mye energi på lager! Smoothie til henne, og jordbær til oss. Hu mor rett på google og søke “kan baby 8 mnd smake jordbær”. Kaja Sofie var ganske så ivrig etter jordbærene så hun fikk smake i dag for aller første gang. Og gjett om det falt i smak. Kjenner jeg blir så glad og fylt med god energi når jeg ser at hun koser seg. Får meg til å glede meg til alle de fine øyeblikkene vi skal oppleve imens vi følger Kaja Sofie sin oppvekst. Og det er slike øyeblikk som får meg til å faktisk orke å gjøre all den planleggingen det kreves for å få en så bra dag som mulig for datteren min

De neste dagene skal jeg være enda mer effektiv og få oss ut dørene tidlig! Det er nå vi må nyte sommeren

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg