I DAG VAR JEG FORBEREDT PÅ FØDSEL

I dag var egentlig dagen. Dagen fødselen skulle settes i gang. Jeg har nesten ikke sovet i hele natt, jeg har både gruet og gledet meg til dette. Vi stod opp 06.30, spiste en lett frokost, grabbet med fødebagen og dro avgårde til sykehuset i halv 8-tiden. Jeg hadde avtale om å være der klokka 8. 

Jeg leverte inn papirer i skranken, og så var det bare å vente. 1 time satt vi og ventet før vi ble hentet inn på ett undersøkelsesrom. Der målte vi puls til babyen i magen, som igjen tok 40 minutter. Etter det var det ut på gangen igjen og vente. Vente, bare for å bli fortalt at sykehuset var overfylt og at de ikke kunne sette meg igang i dag likevel. Skuffelsen var stor kan du tenke deg! Det verste er når du går og gruer deg til noe som er uungåelig, og når du tror tiden er inne for å være sterk, så blir det utsatt! Såklart, jeg har full forståelse for at sykehuset har det travelt og at det var ikke noen ledige rom denne gangen. Men, årh. Det var kjipt å høre at det ikke ble noe fødsel i dag likevel. Jeg som har ventet så lenge på dette nå! Jeg er så klar for å få dette svangerskapet overstått. 

Jaja, når baby har bestemt seg for å ikke ville komme ut av seg selv, så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Pakken som jeg bestilte fra Babybanden ble høydepunktet i dag. Jeg har kjøpt en bok, en slags dagbok for baby som strekker seg fra graviditeten og helt frem til første skoledag. Og noen skjønne “milepæl”-kort som man gjerne bruker til bilder på instagram, i dagboka, eller andre kjekke prosjekter. Jeg tenkte jeg skulle bruke kvelden i dag på å skrive ned noen ord om graviditeten.

Greit nok, ting ble utsatt. Derfor rekker jeg å ta ett (kanskje) siste gravidbilde med denne magen. Godt inn i uke 41!

HAR DU VÆRT GRAVID? OG GIKK DU DA OVER TIDEN?

1 kommentar
    1. Spør om å bli strippet hvis du er litt moden eller har litt åpning, det gjorde det med meg, for de ikke ville sette meg i gang, det gjør jæææævla vondt men dagen etter kom hun 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg