HVORDAN GÅR DET MED TELLTUR-MÅLENE + UTSIRA

Jeg har blogget så ujevnt de siste månedene, så jeg husker ikke hva jeg har skrevet om og ikke. Men det er nesten garantert at jeg har nevnt at jeg skulle være med på Telltur-konkurransen i år som i fjor, og året før det. Det er 146 turer i Friluftsrådet Vest i år, og jeg har planer om å ta alle! Jeg har bare en aldri så liten utfordring i år som jeg ikke har hatt tidligere; nemlig at jeg nå har ei lita datter som jeg er hjemme med i permisjon. Og det betyr at jeg må planlegge på en helt ny måte!

For å i det hele tatt ha sjanse til å få tatt alle 146 turene før sesongen er over, har jeg regnet ut at jeg må i gjennomsnitt gå 20 turer i måneden for å fordele alle turene jevnt over hele sesongen. Sesongen startet 1.april og jeg har gått 48 turer per dags dato, så det vil si at jeg ligger ganske godt an til å klare målet. Taktikken min har vært slik at de turene jeg kan gå med enten barnevogn eller bæresele, de turene har jeg tatt når ikke samboeren min er hjemme og jeg er nødt til å ha lillejenta med meg. Og så tar jeg de mer krevende turene når samboer kan være hjemme med henne imens jeg er ute på tur. Så Kaja Sofie har faktisk sin egen bruker på TellTur som er koblet opp til min bruker, hvor jeg registrerer alle turene som hun har vært med på. Og det er ikke få! Faktisk over 25 turer. 

På Kristi Himmelfartsdag tok jeg og venninnen min båten over til Utsira og tok alle de 5 Telltur-målene som er der. Utsira er en veldig liten kommune, 1 time med båt utenfor Haugesund. Vi tok derfor syklene med oss og syklet likegreit fra tur til tur. Vi hadde tenkt at vi skulle nyte en herlig restaurant middag på øya, men på grunn av Corona var alle restauranter stengt, så derfor måtte vi nøye oss med en liten lunsj fra Joker. Jeg synes det er så gøy å gjøre ting som dette! Begi oss ut på små eventyr, selv om det bare er for en dag. Det var første gangen venninnen min hadde vært på Utsira, andre gangen for meg. Men første gang jeg var på Utsira er helt tilbake til da jeg gikk på barneskolen, jeg kan likevel ikke huske at ting har forandret seg noe særlig. 

Vi fikk oss en kjempefin dag med frisk luft, 5 koder, god trim og mye latter!

HAR DU VÆRT PÅ UTSIRA FØR?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg