HOVLANDSNUTEN OG STRIKKHOPP

Det er jo veldig typisk at kamera mitt skal tulle seg til når det er mye som skjer og jeg har masse å blogge om! Jeg får kamera på, men får liksom ikke tilgang til minnekortet eller ta nye bilder. Det skal være en “lock”-tapp på minnekortet, men denne gangen er det visst ikke det som er problemet. Det skal alltid dukke opp noe, ikke sant? 

Jaja, det jeg ville dele med dere men ikke fikk til særlig med bilder var at i helgen som var reiste jeg til Sauda med min samboer. Vi var på hytta sammen med resten av familien min, for på lørdagen skulle det nemlig arrangeres noe som kalles “Hovlandsnuten Opp 2019”. Det er rett og slett en konkurranse for dem som vil, å bruke kortest mulig tid opp til Hovlandsnuten. Det er ett motbakkeløp som blir arrangert hvert år, hvor mange kjente ansikter kommer for å delta, blant andre Astrid Uhrenholdt Jacobsen og Gaute Kvåle som er aktive innen langrennsgrenen. Ikke det at jeg har særlig anelse om hvem disse er, haha. Jeg er ikke akkurat sportsinteressert, men det er kult likevel. 

Både Braden, vertsbroren til Sindre fra USA som var på besøk hos mamma og pappa, og Andreas hadde meldt seg på i konkurransegruppa, så det var spennende å se hvordan det skulle gå med dem i løypa! Andreas hadde jo ikke trent til dette engang, bare kastet seg uti det! Men han kom i mål han også. 

Jeg gikk også denne turen! Det var tross alt ett TellTur-mål og jeg kunne ikke gå glipp av koden til dette målet! Jeg begynte der turen egentlig starter som er litt lenger opp i løypa og ikke nede ved sjøen som de som skulle konkurrere gjorde. Hovlandsnuten er hele 931 moh, og jeg er så utrolig STOLT av at jeg fullførte dette til tross for at jeg er gravid i sjette måned! Det var ganske tungt etterhvert, og jeg var fint skjelven i beina da jeg nådde toppen. 

 søndagen kjørte vi til Åkerfjorden for å realisere pappa sin 50 årsgave fra meg, Andreas, broren min og kjæresten hans. Strikkhopp! Det var flere som hang seg på og ville hoppe. “Dessverre” kunne ikke jeg ta den sjansen denne gangen. Man fikk jo adrenalin bare av å stå og se på! Pappa var fint skjelven da han kom opp igjen etter hoppet, men smilte fra øre til øre. Ingen av de som hoppet klarte å hoppe uten å etterlate seg ett lite skrik 😀

Har du prøvd strikkhopp noen gang? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg