GRAVIDOPPDATERING – UKE 34

I dag går jeg inn i graviduke 34, så her kommer litt oppdatering. Jeg sliter fortsatt med halsbrann, spesielt gale er det på kvelden rett før jeg skal sove. Jeg har lest at om man spiser ett måltid rett før man skal legge seg så kan halsbrannen bli verre, så jeg prøver så godt jeg kan å unngå det. Bekkenet ikke er helt som før kjenner jeg, så jeg tror jeg har begynt å få bekkenløsning. Men spesielt vondt er det ikke. Bare veldig ubehagelig og tungt å gjøre forskjellige bevegelser, som å endre sovestilling i senga, løfte på begge beina eller kave seg opp av sofaen enten det er fra en liggestilling eller sittestilling. Og stige inn og ut av bilen er også faktisk veldig slitsomt! Jeg er litt hoven på beina, men ikke slik at det er plagsomt. Jeg sover godt om natta, men er ganske så tissetrengt med en gang jeg våkner. Babyen ligger med hodet ned og derfor presses det godt på blæra. Jeg springer titt og ofte på do kan man si. I morgen har jeg ny legetime, da får vi muligens vite om hodet har festet seg. Det skjer nemlig ofte i uke 34. 

Ellers må jeg si formen er overraskende god. Jeg klarer ikke bevege meg like fort og like langt lenger, så mye turgåing blir det ikke. Jeg blir jo andpusten bare av å gå til postkassen. Men jeg benytter tiden til å gjøre husarbeid og få alt ordentlig på plass før baby kommer. Det blir mye tid hjemme, for jeg er ikke så lysten på å springe rundt på besøk til folk. Godt det er nok av ting å sette fingrene i her hjemme da. 

Når det kommer til ting jeg savner så må jeg si jeg savner å bruke de gamle, vanlige klærne mine. Mulig jeg gjentar meg selv nå fra ett annet innlegg, men det er helt ubeskrivelig hvor mye jeg savner noe så enkelt som det å bare ta frem ett plagg på morgenen, uten å vurdere det opp og ned om det passer eller ikke. Det er ett ork hver eneste dag å finne noe å ha på seg og å finne en kleskombinasjon som ser noenlunde grei ut. Litt min egen feil da, at jeg ikke har så mye klær å velge mellom. Jeg gidder nemlig ikke kjøpe en haug med mammaklær bare for noen uker. Det er sommer, og når jeg er hjemme går jeg for det meste i en lett kjole eller morgenkåpe uansett. Mammashortsen jeg kjøpte passer ikke lenger, jeg fikk aldri brukt den heller. Så det å kjøpe nye mammaklær prøver jeg å unngå. Og trening. Jeg savner trening! Ikke det at jeg lengter etter å slanke meg eller endre på kroppen eller den slags. Men bare det å kunne bevege meg fritt, kunne løfte vekter, løpe, svette med en god følelse og ikke som en andpusten monkey som peser etter luft. Å ligge ute i sola uten å føle jeg blir kvalt. Lysten på å ville være med på sosiale ting som skjer på kvelden. Det er ting jeg savner.

Babyen er omtrent 41 centimeter nå og veier rundt 2.4 kilo. Hun sparker godt ifra seg, særlig kjenner jeg det oppover ribbeina. Det er så og si aldri stille inni denne kulen, og godt er det! Jeg ville nok fått helt panikk om det gikk en time der jeg ikke kjente til bevegelser. Nå er det “bare” 6 uker igjen og det er kanskje på tide å pakke fødebagen snart 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg