FRISKER OPP MED BLOMSTER

Er det noe jeg ikke får nok av så er det blomster! Det gjør noe med hjemmet når man pynter og frisker opp med blomster i alle farger. Favorittene er grønne planter, blomster med store blader og gjerne knall rosa og hvite. Det eneste jeg må ta hensyn til når det kommer til å velge ut blomster til å ha inne er at Andreas har allergi og kan reagere på visse typer planter. Foreløpig ikke sett noe til allergien hans, så da er det bare å kjøre på!

I denne omgang var det stua og spisehjørnet som trengte litt oppfriskning. Bedre bilder av stua og hvordan den er blitt pyntet til sommer skal jeg vise ganske snart. Må bare få ryddet i de hjørnene jeg ikke turte å vise i dette innlegget, hehe. Nå gjenstår bare den vanskelige delen; å ta vare på dem! Det er jo bare til å vanne dem innimellom? Nei, det er visst ikke det. Noen planter liker mye vann og må vannes regelmessig. Andre liker nesten ikke vann i det hele tatt og kan lett drukne om man gir for ofte. Noen liker at jorden er fuktig, andre liker den mindre fuktig, og noen kan også stå i helt tørr jord. Planter er neimen ikke enkelt. 

For noen år tilbake hadde jeg kun falske blomster, og da var det jo ikke særlig jobb med dem! Men nå de senere årene har jeg fått mer og mer sansen for ekte blomster. Jeg synes ikke falske blomster er noe særlig pent lenger. Det går fint om man finner noen som virkelig ser ut som ekte vare, men der man ser tydelig at blomstene er laget av papir og bladene av plastikk, det er ikke noe for meg. De eneste falske plantene jeg har nå er de grønne plantene fra Ikea. Men om man blander dem inn med de andre ekte blomstene er det ingen som tenker over at de er falske. Og ja, noen falske roser har jeg også som jeg har kjøpt fra ebay. Jepp, ebay faktisk! Ebay har de peneste falske rosene jeg noengang har kjøpt! Nå glemte jeg å ta bilder av dem i denne omgang men jeg skal se om jeg finner igjen link til dem så skal jeg vise dere i ett kommende innlegg. Roser er en type blomst jeg absolutt ikke mestrer å ta vare på. De varer toppen 5 dager hos meg, og det kan det bli litt dyrt i lengden med roser kan man si. Da er det fint å ha ebay! Og så er det greit med blomster som er nøytrale, som ikke gir fra seg lukt eller stoff til for eksempel soverom og lekerom for de små osv. Jeg har handlet inn blomster og planter til barnerommet, så klart! Men barnerommet får dere ikke se før vi er ferdige med det ♥

Har du ekte eller falske blomster i hjemmet ditt? Eller kanskje begge deler? ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg