FORBEREDELSER TIL FERIETUREN

Vi har nå funnet ut hvor vi har lyst til å ta med jenta vår på ferie. Vi endte opp med å bestille billetter til Bjørneparken i Flå, noe jeg tror Kaja Sofie vil få glede av. Hva er vel ikke bedre enn livets første reise til å se på Norges flotte samling av ville dyr? Bjørner, gauper, elg, hjorter, og til og med amurleopard! Litt synd at det er meldt noe dårlig vær, men vi får bare pakke med oss regntrekk til vogna og paraplyer og ta det med ett smil! Vi blir ikke borte lenge. Vi kjører avgårde på mandag, går i Bjørneparken på tirsdag og kjører hjem igjen onsdag – mest sannsynlig. Plutselig finner vi ut at vi vil ta en avstikker på veien, det er tross alt ingenting som holder oss tilbake!

Så nå om dagen er jeg i full sving med å “forberede” oss på reisen. Alt av klær skal være ferdig vasket i løpet av dagen i dag. Skittentøyskurvene skal være tomme! Bosset skal tømmes, gulvene skal vaskes og kofferten skal pakkes. Det er jo så mye kjekkere å komme hjem til ett strøkent hus. Å vaske er ikke akkurat det første jeg vil ta meg til når jeg kommer hjem. Jeg har sprunget opp og ned mellom stua og vaskerommet i to dager nå. Det er ikke det at vi har så enormt med skittentøy, men foreløpig kan jeg kun bruke vaskemaskin og tørketrommel en om gangen. Og det kompliserer saken litt.

Dette blir første gang vi tar med litlå på langtur i bil, så det blir spennende å se hvordan dette går. Jeg tror det går helt fint, det er bare å ta ting med ro, ta masse pauser og ikke stresse. Det er viktig å huske på at vi er på ferie, da skal man slappe av. Alle sammen

HAR DU VÆRT, ELLER SKAL DU PÅ FERIE? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg