FØDEBAGEN

Da tenkte jeg det var på tide å pakke ferdig fødebagen. I morgen starter permisjonen min, og det betyr at det bare er 3 uker igjen til termin! Best å være så godt forberedt man bare kan, selv om det mest sannsynlig ikke skjer noe her før om lenge enda.

Som de fleste førstegangsgravide har jo ikke jeg peiling på hva man pleier (eller bør/trenger) å pakke i en slik fødebag. Jeg har dermed lest opp og ned på lister fra andre som har delt hva dem har pakket med seg og tatt utgangspunkt i de viktigste tingene. Jeg bryr meg fint lite om å ha med rettetang, en fancy pyjamas og blondetruser slik som fotballfrue hadde, det ser jeg ærlig talt ikke poenget med. Men jeg tok hennes råd om å ta med eget dopapir, i og med at sykehusets doruller kan av og til minne om sandpapir. Her er listen over hva jeg har pakket:

TIL MEG: 

♥️ Amme-singlet x2

♥️ Amme-bh x2

♥️ Sokker x2

♥️ Bukser x2 (har glemt dem med på bildet)

♥️ Ammeinnlegg

♥️ Truser x2

♥️ Tøfler

♥️ Bind

♥️ Toalettsaker

♥️ Ammesalve

♥️ Toalettpapir

♥️ Mobil + lader

Og selvfølgelig noe å kose seg med. Kjeks, sjokolade og brus. Det kan jo bli noen lange timer på sykehuset. 

TIL BABY:

♥️ Hentesett

♥️ Body x2

♥️ Strømpebukse

♥️ Lue

♥️ Helseteppe + fleeceteppe

♥️ Smokk x3

♥️ Koseklut

♥️ Ull

♥️ Tørre stellekluter

♥️ Sokker

Det skjønne hentesettet er det tanten min som har strikket. Jeg fant en gammel strikkeoppskrift i en perm som vi fikk låne av søskenbarnet til pappa, og det er mamma som har sydd på knapper og ordnet med siste finish. Så her er det god gammeldags samarbeid som står bak ♥️

Tenk at det er flere som pakker både to og tre bager for ett slikt sykehusopphold. For min del fikk jeg plass til alt i min Emmaljunga stelleveske! Det meste får vi jo på sykehuset. Jeg pakket ingenting til far, jeg fikk nemlig streng beskjed av ham at han ikke trengte noe. Han kunne like gjerne bare svippe hjemom om det var noe han manglet. Og det er jo sant det. Kanskje jeg lurer meg til å pakke med tannbørsten hans. 

JADA, DA ER VI KLARE VI!

2 kommentarer
    1. Så fin liste over hva du har i fødebagen 🙂
      Eneste jeg vil tilføye som jeg syntes var viktig å bruke ved sykehuset og sånt var gulpekluter. Er så lett å få søl og sånt. Kunne aldri få nok av gulpekluter i de første månedene og vår datter gulpet ikke mye , men slapp å bli hele tiden skitten eller på henne.
      Jeg hadde mye det samme i vår fødebag. Samt litt til samboer. Ble på sykehuset i litt mer en 48 timer fra starten på sykehuset til vi reiste hjem.
      Lykke til med fødselen ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg