VÅRE FERIEPLANER

Hej hej, och vilken underbar dag vi har i dag! Syntes det hørtes bra ut på svensk.

Men hei alle sammen! I dag har ferien min startet for alvor. Fri hele 4 uker! Og snart ett helt år! Jeg sov helt til kl.07.30. Det må være rekord for den siste tiden, for jeg står opp flere ganger om natten/morgenen for å tømme blæra som bare får mindre og mindre plass i denne gravide kroppen min. Jammen har vi fått solskinn i dag også. Får bare håpe det holder seg slik fremover. Det er tross alt sommerferie

Vi har ingen andre planer i ferien enn at vi skal være hjemme, i nærheten av ett sykehus… Jeg vet det er flere uker igjen til termin, men jeg klarer bare ikke legge fra meg tanken på at “alt kan skje fra nå av”. Jeg kunne gjerne tenkt meg over grensen til Sverige, eller noen late dager i Danmark. Og for ikke å snakke om syden! Men tar jeg sjansen på å fly så sent i svangerskapet? Nei. Planen vår er rett og slett å jobbe med huset vårt i sommer. Vi har ett nytt rekkverk rundt terrassen som skal males, en ny inngangsdør som skal monteres, kledning på ene husveggen skal byttes, og males. Og det skal gjøres fint utenfor. Jeg håper også på at vi kan få satt i gang renoveringen av hagen snart, slik at vi har en fin uteplass til neste år. Og så har jeg gitt meg selv noen oppgaver som skal gjøres før dagen kommer og det blir full fart avgårde til fødestua. Bilen skal nemlig være helt ren både inn og utvendig før babystol monteres og baby skal inn i den. Og fødebagen skal pakkes, bleier må kjøpes inn, stellebord må på plass. Ja, alt som vi ikke har fått unnagjort skal altså gjøres i ferien. Så kan det egentlig kalles ferie? Joda, jeg skal kose meg jeg imens alt faller på plass.

I dag har jeg brukt formiddagen på å rydde, støvsuge og vaske soverommet. Det trengtes for å si det sånn. Jeg (samboeren min er akkurat lik) er fæl på å slenge klærne på gulvet og tenke at vi tar dem opp siden. Men så blir det aldri til at jeg tar dem opp for jeg finner heller noe annet å ha på meg. Og dermed bygger det seg opp en haug med klær på gulvet. En stygg uvane som jeg absolutt skal bli bedre på! Grunnen til at det blir sånn er fordi vi ikke har noen kommode eller benk eller knagger til å henge opp eller legge på plass de brukte klærne som vi har tenkt å bruke dagen etter. Enda en ting jeg skal få ordnet i ferien! Men nå er det altså rent og pent her og vuggen har fått kommet på plass. Nå mangler bare baby ♥

Bare for å poengtere det med en gang, for jeg vet “mammapolitiet” slår til med en gang de får sjansen! Babynestet skal ikke brukes på natta, bare så det er sagt. Det skal kun bli brukt under tilsyn – hele tiden 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg