DU GRØNNE GLITRENDE TRE, GOD DAG!

Til forskjell fra i fjor, så er julestemningen på topp i år! Det er så mye med julen i år som er spesielt for oss. Det er min første jul som mamma, det er Kaja Sofie sin første jul – ever. Og det er vår første jul som en familie. Jeg koser meg så masse med å kjøpe gaver, pakke inn og skrive koselige til-og fra-lapper. Jeg har mange ideer til hva vi skal gi Kaja Sofie til jul, men jeg tar også gjerne imot tips. Er det noen av mine lesere som for eksempel også har små som skal feire jul for første gang? Hva gir man til så små som synes at pupp og melk er det beste i verden!?

Så, jeg har begynt å pynte til jul som nevnt tidligere. Vi har også fått opp juletreet nå faktisk! Jeg tenkte jeg gjerne skulle gå for ett sølv/gull tre i år, men som vanlig ender jeg opp med å sette på røde kuler også. Det blir liksom ikke helt jul uten det røde! Jeg har merket i løpet av årene at juletreet mitt har endret seg. Jeg holder meg til tre farger; sølv, gull og rødt. Jeg pynter med bomulls”snø” innerst rundt stammen slik at det skal se mest mulig ekte ut. Ofte kan det se litt falskt ut akkurat rundt stammen og der man setter delene sammen. I tillegg til “snø” har jeg også hvite snøfnugg som jeg legger litt rundt om på treet. Det er stort sett disse tingene som beskriver mitt perfekte juletre Jeg har ikke lenger disse frynsene man gjerne har rundt treet, og stjerna på toppen har jeg glemt ut flere år på rad at jeg bare har droppet den helt. Jeg har heller ett reinsdyr i sølv som pryder toppen!

Som alltid er jeg tidlig ute med å få opp juletreet. I år ble det ekstra tidlig, jeg skal innrømme det. Men nå er det sånn at jeg bare måtte få det ned fra loftet og begynne å pynte det slik at jeg fikk en ting mindre å tenke på. Når jeg har ting å gjøre så tenker jeg på det helt til det er gjort. Så da var det fint å få det ut av tankene, så kan jeg heller fokusere på andre ting som opptar hodet mitt. Det er godt med alt som er gjort er mitt motto

HVORDAN PYNTER DU TREET DITT? SØLV / GULL / RØDT? STILRENT ELLER MER TRADISJONELT? NOEN SOM FORTSATT PYNTER MED NORSKE FLAGG OG STJERNE PÅ TOPPEN?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg