DIY FØDSELSTAVLE

Istedenfor å gjemme bort ultralydbildene, den første bodyen og den minste tutten i en skuff, bestemte jeg meg heller for å lage en fødselstavle til Kaja Sofie. Her har jeg fått samlet ting som minner meg om da jeg gikk gravid, sykehusoppholdet da hun ble født og frem til hun var noen uker gammel. Jeg har blant annet brukt hennes første body som hun brukte på sykehuset den dagen vi tok henne med hjem. Hennes første tutt (smokk), lappen som hang på sykesengen, sykehusarmbåndet med navnet hennes, ultralydbilder og lua som hun fikk på seg med en gang hun ble født. Jeg har printet ut bilder fra da hun var 1 dag gammel og fikk også til å lage fot-og håndavtrykk av henne. Bokstavene kjøpte jeg på Trendhuset, malte dem rosa og stavet så navnet hennes, hvor lang hun var og hvor mange gram. De hadde ikke alle bokstavene og tallene på lager, så her måtte jeg være kreativ for å få det til, men resultatet ble nå bra likevel! Der hvor det er litt ledig plass hadde jeg tenkt å bruke noe fra dåpen, kanskje skoene hun hadde på seg. Til bakgrunnen har jeg brukt scrappingpapir. Rammen er fra Ikea. Til å henge fast tingene har jeg brukt limpistol.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg