DETTE SKAL JEG GJØRE I DESEMBER

Desember er årets koseligste måned. Selv om korona styrer mesteparten av vår hverdag om dagen, så skal ikke det sette en stopper for at vi kan kose oss med juletiden og alt som hører med. Her er 17 punkter jeg skal gjøre i desember! 

Pynte juletre – Juletreet kommer alltid opp 1.desember hos oss. Jeg synes det er altfor sent å ta det opp 23.desember slik vi gjorde det da jeg var liten. Julen skal nytes så lenge man kan, og i år er julen helt spesiell og vi trenger den gode følelsen alt med julen gir oss. På en annen side så tar jeg ned juletreet rundt nyttår, og ikke 12 januar slik mange gjør. Så det kommer opp tidligere, og tas ned tidligere hos oss. Juletreet er nå pyntet, så dette punktet kan jeg krysse av for “CHECK” ♥

♥ Se julefilmer – Som hvert år skal det rulle med julefilmer på tv-skjermen! Alene Hjemme, The Holiday og Hjelp det er Juleferie er såklart klassikerne som man må se hvert år!

♥ Bake julekaker – I år skal jeg bake masse. Kakemenn, havreflarn, pepperkaker og sandnøtter blant andre.I tillegg har jeg ett lite håp om at jeg endelig skal få tid (og energi) til å lage ett pepperkakehus.

♥ Lage julekort med familien – Hvert år har jeg sagt at jeg skal lage julekort og sende til familie og venner, men det har liksom aldri blitt noe av det. Nå er dette punktet faktisk allerede i boks, for jeg lagde nemlig julekort i går! Resultatet kommer snart på bloggen, de ble skikkelig fine!

♥ Levere gaver fra mitt juleprosjekt “Juleglede for alle” – I sommer kom jeg på en ide om å gjøre en god gjerning i år. Jeg begynte å annonsere rundt omkring at jeg samlet inn pent brukte leker og klær som skal gis som julegaver til barn og barnefamilier i mitt nærområde som ikke har så mye fra før. Jeg har fått inn utrolig masse og holder på med å pakke inn de siste gavene. Jeg har virkelig kost meg imens jeg har holdt på med dette prosjektet og det er gjerne noe jeg kommer til å gjøre neste år også. Responsen har iallefall vært utrolig positivt fra folk og jeg har møtt på så mange gavmilde og snille mennesker i de siste månedene.

♥ Drikke masse kakao – Det har jeg gjort masse av i november og kommer til å fortsette å gjøre i desember. Kakao demper kvalmen, og så er det så godt! Kakao imens du sitter under teppet og ser på julefilmer. Koooos <3

♥ Skrive ned alle mine mål for neste år – 2021 blir ett spesielt år for oss. Vi har nesten nettopp blitt en familie på 3, og i 2021 blir vi en familie på 4! Jeg har mange ønsker og tanker for det neste året og skal skrive ned alle mine mål slik at vi får ett så godt år som overhode mulig.

♥ Reise på hytta – Jeg og samboer kan ikke skryte på oss å ha brukt familiehytta i Sauda så mye som vi kanskje kunne hatt gjort. Det er utrolig fint der når det er snø, så jeg håper det kommer litt snø i desember slik at vi kan ta med oss Kaja Sofie og renne på akebrett.

♥ Gå/renne på ski – Sist gang jeg stod på ski var jeg på skiferie i Andorra. Der ble jeg så dårlig fordi jeg var gravid i uke 8, og måtte ligge på hotellrommet 5 dager av ferien. Så det hadde vært fantastisk om jeg fikk på meg slalomskiene i år.

♥ Pynte huset – Huset skal selvfølgelig pyntes til jul og det er så koselig å pynte med julemusikk i bakgrunnen. Da er det å finne frem sengesett i flanell med julemotiv, røde puter i sofaen, krans på døren og meter på meter med lyslenker!

♥ Dele DIY innlegg – Jeg har planlagt flere DIY prosjekter som jeg skal dele med dere.

♥ Lage pepperkakehus – Jeg tror faktisk jeg aldri har laget pepperkakehus i mitt liv. I allefall kan jeg ikke huske noe av det. I år vil jeg prøve meg på å lage ett pepperkakehus!

♥ Ha den årlige julefrokosten sammen med bestevenninnen min – Hvert år rigger jeg og bestevenninnen min oss foran tv med Askepott på julaften og koser oss med en deilig frokost bestående av varme baguetter og egg. Da er det julestemning da!

♥ Kjøpe matchende julepysj til familien min – Det er noe med den følelsen å daffe rundt i stua om morgenen i pysjen, og det er pyntet til jul og kanskje det til og med er snø ute. Det er den følelsen bare desember kan gi oss! Jeg ønsker å kjøpe matchende pysjamas til hele familien!

♥ Se en julekalender på tv – Jeg er litt sent ute og har enda ikke fått begynt på noen julekalender. Jeg tenker jeg vil se Jul i Blåfjell, og dette er jo tilgjengelig på nettet, så det skal jeg få begynt på så snart som mulig. Det er jo så koselig!

♥ Høre på julemusikk – Jeg har allerede hørt masse julemusikk i flere uker nå, og det skal jeg fortsette med i hele desember. Jeg hører på julemusikk når jeg vasker og gjør husarbeid, baker og lager mat og når jeg bare skal slappe av i godstolen.

♥ Feire med familie – Julaften skal vi være sammen med min samboers foreldre, og 1.juledag skal vi til mine foreldre.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg