DEN VIRKELIGE HVERDAGEN STARTER NÅ

Da var uken kommet! Uken hvor alt endrer seg. Kaja Sofie begynner i barnehagen, samboer begynner i permisjon og jeg begynner på jobb. Den virkelige hverdagen starter nå!

I allefall for min del. Samboer får nå kjenne på hvordan jeg har hatt det i ett år. Tenk det, hatt fri i ett helt år. Herligt! Alle planene jeg hadde som jeg skulle få gjort i løpet av denne perioden. Slikt ble det ikke, langt ifra! Jeg tror ikke jeg innså hvor travelt det faktisk kom til å bli å være hjemme med en baby. Men gud som jeg har kost meg. Jeg gleder meg allerede til vi skal ha barn nr 2 og jeg kan gjøre alt om igjen! Samboer skal ha 15 uker fri, og det synes han er mer enn nok. Men jeg kan vedde på at han synes tiden har gått utrolig fort når vi plutselig er i november og han skal tilbake på jobb.

I morgen er første dag i barnehage for Kaja Sofie. I dag er det planleggingsdag, og vi foreldre skal i møte med barnehagen nå i kveld. I morgen blir første tilvenningsdag i nytt miljø med nye voksne å forholde seg til og nye barn å leke med. Jeg føler på meg at Kaja Sofie kommer til å takle dette veldig bra, og at tilvenningen ikke blir noen stor sak. Det blir spennende å se! På grunn av korona-situasjonen vi er oppi ber de om at det kun er en av foreldrene om gangen som deltar i tilvenningsdagene. Siden jeg ikke skal på jobb før torsdag ettermiddag, så skal jeg ta de første dagene, og deretter tar samboer de siste dagene. Vi vet jo enda ikke hvor mange dager hun trenger. Noen trenger bare to dager, andre trenger kanskje fem eller flere.

Barnehage og jobb er en ting. En annen ting er å skape seg gode vaner og faste rutiner nå. Jeg føler nærmest som om jeg har hatt ferie i ett år. En travel og til tider svært krevende ferie. Men jeg har kunnet styre min egen hverdag så og si akkurat slik jeg har villet. Både når det kommer til hvor mye jeg har hatt lyst til å gjøre i løpet av dagene, og hvor lite. Det har vært dager hvor jeg bare har holdt oss inne, og prioritert å samle krefter. Og andre dager hvor jeg har spent på meg bæremeisen og turskoene. Det har vært brus (nesten) hver dag, og om middagen har vært sunn eller ikke har ikke stått på prioriteringslisten. Nå er jeg så smått i gang med treningen igjen, snop og annet godt er gjemt bort frem til lørdag og brus er byttet ut med vann. Det blir litt lettere å komme seg på trening nå som Kaja Sofie skal begynne i barnehagen, nå som treningssenteret ikke lenger kan tilby barnepass. Iallefall ikke på en stund. 

Jeg har ikke bare ligget på latsiden altså. Jeg har vært veldig flink å rydde og har kvittet meg med masse av ting! Jeg har lagt ut alt av hesteutstyr for salg og fått solgt masse annet som bare opptok plass. Jeg har fått frigjort enormt med plass i huset, og jeg føler meg så mye lettere bare av den grunn. Hesteutstyr, klær, dvd’er, bøker, kontorting og masse diverse. Og jeg er enda ikke ferdig! Dere bør prøve det folkens, kvitt dere med alt dere aldri kommer til å få bruk for igjen. Jeg kjenner at denne høsten ser jeg frem til, virkelig. Som ett nytt pust, en start på noe nytt. Nå er det bare opp til meg hva jeg vil gjøre ut av den! Og gjett om jeg skal gjøre MASSE!

GLEDER DU DEG TIL HØSTEN?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg