DATTEREN VÅR SKAL HETE…

Det er ikke bare bare å finne det perfekte navnet til barnet ditt, spesielt ikke dersom du har flere alternativer du liker og du synes alle er like fine! Jeg og samboeren min har virkelig diskutert frem og tilbake på hvilket navn som vil passe best til vår datter. Diskusjonen har vart helt fra vi begynte å planlegge å få barn, til hun faktisk ligger her i armene våre i dag! 

Han var veldig klar fra begynnelsen på hvilket navn han ønsket, imens jeg var mer usikker. Jeg hadde flere navn som jeg tidligere har hatt lyst på og sagt at jeg skal ha om jeg noengang fikk en datter, navn som Linnea, Emma og Lily blant annet. Men så begynte kjentfolk å få barn og navnene ble fort “oppbrukte”. Nå ville jeg ha ett navn som ikke “alle andre” hadde.

Andreas har lenge sagt at han ønsket at hun skulle hete Kaja, som også oldemoren hans het. Dermed ville hun bli oppkalt etter noen i familien. Jeg syntes Kaja var veldig fint, men kort. Så vi bestemte oss for at om det ble Kaja, skulle hun også ha ett mellomnavn. Dermed var det å finne ett navn som passet fint til Kaja. Etter mye om og men, frem og tilbake, prøve å skrive navnene ned på ark og se hvilke som passet sammen, endte vi endelig opp med ett navn som vi begge syntes var veldig fint: Datteren vår skal hete Kaja Sofie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg