BLACK FRIDAY

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om slike dager som Black Friday og Black Week. Det hadde kanskje mening for noen år tilbake, men nå om dagen er det tilbuder overalt hele tiden. Snart er det romjulssalg, nyttårssalg og deretter januarsalg. Og på mandag allerede er det cyber monday! Jeg vet ikke jeg, men. Overdriver man kanskje litt om man står i en milevis lang kø på en butikk kl.07 om morgenen for å få halv pris på en genser som likevel kommer på salg igjen om noen måneder? 

Ja, jeg har vært på kjøpesenteret i dag. Men om jeg fant noen utrolige tilbud? Neppe. Jeg er faktisk litt skuffa. Jeg gjorde ett kjøp på Cubus hvor jeg virkelig følte meg lurt etterpå. Cubus hadde 40% på hele butikken fra kl.07-10. De hadde en vare hvor man kjøper 3 og betaler 299,- for alle. Det er noe de tilbyr fast, enten det er tilbud eller ikke. Så jeg kjøpte to av disse, altså 6 varer til 598,-. Jeg regnet da med at jeg skulle få 40% av disse, men hva fikk jeg? En sum på kr.536,-. De la til prisen av hva hver enkel vare kostet, og jeg fikk dermed 40% av den prisen. Hva sparte jeg? 64 kr. Er det noe å rope hurra av? Ehe.

På en skobutikk la jeg merke til at førprisen på en sko var blitt skrudd opp og at tilbudet var det samme som i forrige uke. Det vet jeg fordi jeg har kikket på de samme skoene tidligere. Er det i det hele tatt lov å drive med slikt?

Det beste kjøpet mitt i dag var hos H&M. Der fikk jeg handlet meg en kåpe som jeg har sett på tidligere, samt to myke, herlige gensere som jeg har på meg på bildene. Fikk 20% på hele kjøpet. De hadde 20% på hele butikken, og H&M hiver seg sjeldent på med å tilby slike tilbud. Derfor slo jeg til i dag. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle kjøpe meg en kåpe med pelskrage på! Fake, vel og merke. Jeg får en slags boost når jeg først kjøper en del klær, og gjerne noe i en ny stil. Nå har jeg lyst til å fornye hele garderoben min! Først dra ut absolutt alt fra garderoben, for deretter å rydde bort klær og kvitte meg med det jeg aldri kommer til å bruke igjen, som har ligget i skapet i flere år og samlet støv. Det blir kanskje mitt neste prosjekt?

HVA ER DITT BESTE KJØP PÅ BLACK FRIDAY?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg