BJØRNEPARKEN – BILDEDRYSS

Synes det er så rart å tenke på at jeg snart skal tilbake på jobb. Jeg har hatt fri i snart 11 mnd, nesten ett helt år! Om noen få uker skal Kaja Sofie begynne i barnehagen og jeg skal tilbake på jobb for fullt. Det føles både kjipt og godt på en gang. På en måte skal det bli godt å kjenne på det virkelige livet med barnehage, jobb, plikter og rutiner. Men det har jammen meg vært herlig med permisjon! Ja, selv om det har vært utrolig travelt og jeg har ofte vært veldig sliten. For ikke å snakke om fortvilet og noen ganger utrolig redd! Å få baby er ikke akkurat noen ferie. Men alt slitet er så verdt det, og jeg kunne gjort det samme om og om og om igjen. Så, fortjener vi ikke da litt ferie nå som permisjonen min nærmer seg slutt?

Vi fant jo ut at vi skulle til Bjørneparken i Flå. Vi gjorde ikke noe stort nummer ut av ferien i år, annet enn at vi kjørte nesten 6 timer en dag for å gå i Bjørneparken neste dag. Og deretter kjøre hjem igjen på dag 3. Vi fikk testet ut det å kjøre langtur med ett lite barn, noe som gikk over all forventning. Jeg satt meg av og til bak med henne, og fikk underholdt henne når hun begynte å bli trøtt og lei. Kristiansand Dyrepark var egentlig mitt førstevalg, men på grunn av utsolgte hoteller, moteller og overfylte campingplasser, så måtte vi finne ett greit alternativ. Uansett tror jeg vi vil ha mer glede av Kristiansand neste år, når Kaja Sofie er blitt litt større. På vei til Bjørneparken stoppet vi litt langs veien, blant annet gjorde vi ett stopp ved den populære Vøringfossen. Bare synd det var tåke akkurat på det tidspunktet vi var der. Vi sov på Nor Kro Motell, 30 min unna Bjørneparken. I tillegg kjørte vi forbi barndomshjemmet til bestemoren til samboeren min på vei til parken. Han hadde aldri sett det tidligere, så det var litt spesielt for ham å se. 

Bjørneparken er en park med mange norske skogsdyr, samt noen eksotiske reptiler og to amurleoparder. Når Kaja Sofie er så liten hadde vi ikke behov for å besøke en park med karuseller og diverse. Hun sov gjennom halve dagen uansett. Dessuten er hun altfor liten til å gjøre stort annet enn å være tilskuer fra vognen sin. Det blir nok av muligheter til fart og spenning når hun er blitt noen år eldre. Vi brukte god tid på å gå gjennom hele parken. Alle dyrene har kjempestore områder å gå på, det er nok derfor jeg følte det var litt lite dyr der i forhold til hvor stor parken var. Noe som egentlig er veldig positivt for dyrene!

Jeg har ikke lenge igjen av den måneder lange ferien min, men jeg har fortsatt lyst til å besøke en fornøyelsespark i sommer! Jeg fikk med meg ei venninne til å bestille billetter til Kongeparken nå på søndag. Krysser fingre for at det blir fint vær!

HAR DU VÆRT I BJØRNEPARKEN NOEN GANG?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg