BEVISST PÅ KOSTHOLDET

God morgen! Kaja Sofie leker og tuller på gulvet, Brannmann Sam er på tv`en og samboer har akkurat stått opp. Jeg skal straks innta frokosten som består av egg, bacon og biter av kalkunskinke. Denne uken skal jeg nemlig teste ut det å ikke spise brød! Jeg har lagt litt på meg siden sist jeg veide meg, og det betyr at jeg må ta noen grep rundt kostholdet om jeg vil se noen resultater snart. Det nytter ikke bare å trene, dessverre. Jeg må rett og slett bli mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Det kan fort bli en sjokoladebit her og en chipsbit der. Jeg vet at de som driver med lavkarbo kan spise egg og bacon, smør og fett med god samvittighet. Det er karbohydratene de skal holde seg unna. Som for eksempel brød. Nå har ikke jeg satt meg sånn voldsomt inn i dette med lavkarbo, og det er ikke meningen heller. Jeg skal ikke gå på noe lavkarbodiett, men jeg tenker jeg kan ta med meg ett par punkter fra dietten og begynne derfra. Starte med å kutte ut brød i en uke og to så ser vi hvordan det går.

Jeg er virkelig blitt mer bevisst når det kommer til mathandelen. Prislappen ligger som regel rundt det samme hver uke, derfor føler jeg at jeg har sånn passe god kontroll på hvor mye vi bruker på mat. Det er jeg som tar meg av innkjøp av mat- og husholdningsartikler.

Jeg tar alltid ukeshandelen på mandager. Det vil si at jeg planlegger alle middager og måltider vi skal ha for denne uken. I tillegg til å kutte ut brød skal jeg kun spise kylling og ris med salat til middag denne uken. Jeg skal unne meg litt salsasaus og bittelitt dressing for smakstilsetning. Da går jeg sannsynligvis ikke lei etter bare noen dager, å endre kostholdet er ikke min sterke side kan man si. Jeg havner alltid tilbake på samme sporet, så dette må jeg ta gradvis. Det er uansett bedre enn hva jeg spiser normalt. Jeg skal ha en dag i uken hvor jeg kan spise som “vanlig”, derfor blir det biff på lørdag! Hvitt kjøtt resten av uka!

HAR DU NOEN “REGLER” DU FØLGER NÅR DET KOMMER TIL MATHANDEL? FAST HANDLEDAG, BUDSJETT ETC.?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg