BARNEHAGESTART – FORBEREDELSER

//inneholder sponset produkt

Nå er det bare ett par dager til så begynner Kaja Sofie i barnehagen! Jeg begynte med litt forberedelser for en stund siden, men handlet inn det siste nå i helgen. Klær, barnehagesekk, støvler, regntøy. Alt er nå i boks! Men det er helt sikkert noe vi har glemt. Jeg og samboer skal i foreldremøte i morgen kveld, og da regner jeg med vi får mer informasjon om hva vi bør ha tilgjengelig i barnehagen. Vi har jo aldri hatt barn i barnehagen før, så det er nok mye vi ikke kommer på at vi trenger.

Jeg har ganske så blandede følelser oppi alt dette. Jeg blir litt sentimental når jeg tenker på at babytiden med Kaja Sofie og permisjonen er over. Men en ny epoke i livet er i ferd med å begynne, vi må bare henge oss på så godt vi kan. Bare vi husker å stoppe opp litt og nyte hver dag som går. Jeg sier alltid, “hver alder har sin sjarm”. Så selv om man kanskje synes det er trist at babyene vokser, så er det så mye man kan glede seg til når de blir eldre. Og eldre! Jeg er bare så glad for at jeg har vært flink å tatt masse bilder, helt fra Kaja Sofie ble født og hele veien frem til nå. Og det er noe jeg skal fortsette med. Da kan jeg lett finne frem gamle bilder og mimre tilbake

Selv om det er litt følsomt og jeg kan nesten garantere at det kommer en liten tåre i øyekroken til mammaen, så skal det bli godt å endelig få kjenne på den virkelige hverdagen også! Nå har jeg hatt fri i 1 år, og det er jo ikke slikt livet mitt i realiteten skal være slik jeg har hatt det i det siste året. Jeg har storkost meg, men nå skal det bli godt å få ordentlige rutiner på plass.

I  helgen har jeg merket klær for harde livet. Jeg bruker merkelapper fra Lappeliten, jeg synes de har så søte design på lappene sine. Man kan selv velge motiv og farger slik at de matcher best mulig til barnets personlighet. Mulig jeg har gått bananas når det har kommet til å handle inn klær til barnehagestart, men nå er jeg i alle fall ganske sikker på at hun har nok klær for en stund. Det er også noen gavmilde besteforeldre inni bildet her også, så jeg har ikke stått for hele barnehage-innkjøpet selv. Jeg vurderer å kjøpe ett sett til med regntøy, slik at hun kan ha det hjemme og vi slipper å drasse det frem og tilbake fra barnehagen hele tiden. Ellers tror jeg vi har tenkt på det meste. Vi får høre hva de sier på møtet i morgen om ting vi lurer på.

Jeg har allerede funnet frem klærne hun skal ha på seg første dagen i barnehagen, og hun begynner ikke før om to dager. Jeg er kanskje mer gira og spent enn jeg trodde!? Først ville jeg helst finne frem en kjole og en hvit strømpebukse, men så følte jeg at det ble kanskje litt “for pent” for barnehagen? Så jeg fant heller frem ett fint hverdagsantrekk med dongeribukse, disney-body og en fin jakke over. Man vil jo gi ett bra førsteinntrykk, det vil man jo i de fleste situasjoner. Men ikke overdrive heller. Haha, dette skulle ikke være enkelt! Selv om det er jeg som mest sannsynlig overtenker det hele. Jeg gruer/gleder meg så mye at det kribler i magen!

HAR DU/DERE BARN I BARNEHAGE?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg