ANKER – SYMBOLET FOR VÅR FAMILIE ♥

Jeg var med mamma i går til tatoveringsstudio! Hun har lenge sagt at hun ønsket seg en tatovering, så derfor fikk hun ett gavekort på tatovering til jul av meg, samboeren min, broren min og samboeren hans. I tillegg til gavekort hadde jeg tegnet ett par forslag til hva hun kunne ha, og hun valgte altså ett design som jeg har tegnet; ett anker som symbol på min bror, hennes sønn, som forsvant på havet for litt over 1 år siden. Jeg er veldig tilhenger av å kunne bruke tatoveringer til noe som betyr noe for en. Som meg selv, jeg har to tatoveringer og begge har en betydning for meg. Hun kunne såklart valgt akkurat hva hun ville, så det var kjekt at hun da valgte å gå for ett av mine forslag! 

Vi trodde alle at det skulle bli over middels vondt å ta en tatovering på ankelen, men dette var rett og slett piece of cake for mamma! Hun syntes ikke det var vondt i det hele tatt. Hun hadde ikke sett for seg at tatoveringen skulle bli så stor som den ble heller, men nå tror jeg rett og slett hun er bitt av basillen, for hun vil nemlig bygge på den allerede!

Tatoveringen er tatt i Haugesund, på Karma Tattoo. Det var Renathe der som tatoverte henne, en dyktig og ikke minst tålmodig dame. Det ble litt frem og tilbake kan man si, på hvordan mamma ønsket å ha designet. Men slik er det jo, en tatovering skal man jo ha hele livet. Da er det greit å tenke seg om både en og to ganger for å være på den sikre siden. Det ble noen få endringer for å gjøre den litt mer feminin. Og nå er det også fine muligheter for å bygge på den senere. 

Jeg er i gang med en ny tegning som mulig skal bli en tatovering til meg selv. Jeg har ikke helt bestemt meg på hvordan, hvor og hvor stort, men jeg vil ha ett anker, med noe blomster, kanskje noen sommerfugler og perler som henger nedover. Anker er liksom blitt ett symbol for vår familie, som betyr noe helt spesielt for oss. Det er ett symbol for broren min, og det blir naturlig for meg at min neste tatovering skal være til ære for ham ♥ Han var sjømann i Forsvaret, ombord på KV Nordkapp, og sjøen ble hans grav. 

HVILKET FORHOLD HAR DU TIL TATOVERINGER? 

1 kommentar
    1. Så nydelig Linda Lovise😊 Rørende og ekte🌹Vi er mange som tenker på Sindre og dere som sitter igjen med et så sårt savn. Ankeret var utrulig flott, også neste utkast med en rose. Du er flink!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg