8 TING JEG VIL GJØRE I OKTOBER

Ny måned, ny årstid! Høsten er fin. Vet du hvorfor? For det er ett sikkert tegn på at desember nærmer seg, min favoritt måned ♥

Dette innlegget skulle jeg fått skrevet mye tidligere enn hva det ble til. Det er jammen meg travelt med en liten baby, og det finnes ikke noen tvil om at vi har fått en ny sjef i hus! Men vi storkoser oss, uansett hvor travel hverdagen er blitt og hvor trøtte vi er. Akkurat i skrivende stund har Kaja Sofie sovnet og jeg har fått spist frokosten min som jeg lagde for vel 40 minutter siden. Han far er kjørt til stallen for å få unna litt arbeid. Så nå krysser jeg fingrene for at hun sover en stund slik at jeg får gjort litt småting som står på dagsplanen.

I oktober har jeg en del prosjekter som jeg håper jeg får gjort. Det er noe med høsten som gir meg en slik motivasjon til å stå på og ordne med både hus og hjem. Liksom få orden på ting før julemåneden står for dør. Her er noen punkter jeg skal få gjort i oktober:

Pynte inngangspartiet – Nå som vi har pusset opp fremsiden av huset har jeg veldig lyst til å pynte skikkelig ved inngangspartiet og få frem den gode stemningen med denne årstiden. Gjøre det ordentlig koselig, rett og slett. Kjøpe inn planter til å ha ved døren, og en velkomstmatte. Kanskje få laget en fin dørkrans i høstens farger. Og så skal jeg prøve å lage ett koselig velkommen-skilt.

Ta halloweenbilder – Jeg tviler på at jeg får “feiret” halloween eller deltatt på noen halloween fest i år, siden jeg nå har ei lita ei som jeg må prioritere over alt annet. Men litt halloween skal jeg prøve å få til uansett, jeg er jo så glad i å kle meg ut! Jeg vil lage ett søtt kostyme til Kaja Sofie, og så ta noen stilige mor-og datter bilder i ren halloween stil! Det blir mitt bidrag for halloween i år 

Begynne på julepresanger – Jeg vet det er tidlig for noen, men for meg er det helt naturlig å begynne å tenke på jul allerede nå. Å begynne på julepresanger så tidlig som mulig er noe jeg aldri angrer på. Da har man god tid til å nyte kosen i desember uten å kjenne på det stresset med å ikke være ferdig med gavene før i siste liten.

Sortere klærne til Kaja Sofie – Hun vokser så utrolig fort, så allerede nå er vi begynt med å rydde bort litt bodyer og sparkebukser som ikke passer lenger. Akkurat nå ligger alle klærne på samme plass, så det er litt stress i forhold til å lete frem klær i riktig størrelse hver dag. Klær i str.50 ligger sammen med de i str.68. Så det er noe jeg skal få orden på, så raskt som mulig. Men som sagt, vi har en ny sjef i hus som bestemmer når vi får sove og når vi får dusje. Og ikke minst, når jeg får rydde og gjøre noe annet enn å amme og skifte bleier. Det hender vi må spise måltider på skift liksom for å få dagen til å gå opp. Så det er jammen ikke sikkert jeg får orden på disse klærne før hun har vokst ifra alt. No joke.

Lage fødselstavle – Jeg har planer om å lage en fødselstavle for Kaja Sofie, og det er jeg nødt til å få laget så fort som mulig. Jeg skal ha fot-og håndavtrykk av henne på denne tavlen, og det må jeg få tatt nå imens hun fortsatt er i nyfødt-fasen.

Trille masse turer – Jeg er oppe og beveger meg, men fortsatt er kroppen litt sår etter fødselen. Men det hjelper å gå, så jeg prøver å ta en runde med barnevognen rundt byggefeltet hver dag. Ekstra koselig er det å gå tur i turløypene her vi bor nå som høstens farger er dukket opp. Så i oktober blir det masse trilleturer med min lille prinsesse sovende i vognen sin. Ja, for hun sovner med engang vi triller ut fra innkjørselen vår.

Lese en bok – Jeg har bare vært mor i 14 dager, men allerede nå skjønner jeg at når babyen sover så må mor slappe av så godt som hun bare kan – helst sove hun også. Men det er ikke alltid jeg klarer å legge meg til å sove midt på dagen når sola står på sitt høyeste. Men å lese ei bok er jo ganske avslappende, så det har jeg lyst å gjøre i oktober. En skikkelig krim!

 Dele fødselshistorien min – Jeg har begynt på innlegget hvor jeg forteller om hvordan fødselen gikk, men det tar tid å skrive ned hele forløpet og alle tanker og følelser jeg satt med i disse dagene hvor hele livet mitt var i ferd med å endre seg. For ikke å snakke om muligheten til å sette seg ned og skrive ett så langt blogginnlegg er blitt noe mer utfordrende etter at lille Kaja Sofie kom til verden. Men jeg er i gang og det blir publisert i løpet av neste uke – forhåpentligvis 

SKAL DU GJØRE NOE SPESIELT I OKTOBER?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg