19 UKER – FORMOPPDATERING

Hei på dere, og god helg! Jeg ble ferdig på jobb for ett par timer siden og har tatt helg med god samvittighet. Jeg håper varmen kommer tilbake til oss disse dagene, for i dag da jeg kjørte til jobb var det -2 grader ute! 

Jeg fikk ikke publisert innlegget som var ment for gårsdagen. Jeg var da nemlig 19 uker på vei, presis, og syntes det var på tide med en form-oppdatering. Jeg har jo vokst litt i det siste kan man si. Men om jeg legger det ut i dag har ingenting å si. I dag er jeg altså 19+1 uker gravid og veier det samme nå som jeg gjorde før jeg ble gravid, og vel så det. Takket være min tøffe start på svangerskapet kastet jeg jo opp så mye at jeg gikk ned 10 kilo på veldig kort tid. Disse kiloene har jeg da fått på meg igjen nå, bare i form av en kulemage. Og litt her og der. Jeg er absolutt ikke redd for å legge på meg om dagen. Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på bortsett fra ting som jeg vet jeg ikke tåler akkurat nå, som taco og Coca-Cola. Og selv om jeg har sagt opp medlemskapet mitt på treningssenteret, er jeg ute og beveger meg for å holde meg i noenlunde god form. Så langt det lar seg gjøre. Jeg begynner å kjenne godt på det rundt bekken og spesielt i korsryggen når jeg har dager hvor jeg går turer, går på jobb eller vandrer på kjøpesentre. Jeg prøver å leve som normalt, bare at alt går i ett mye saktere tempo. 

Ja, som dere ser så begynner magen å ta form. Jeg gleder meg faktisk til magen blir enda større. Da ser man liksom tydeligere at jeg er gravid og ikke bare har lagt på meg vinterfett, haha! Lårene er større, puppene er større. Jeg begynner å slite med dongeribuksene, og jeg var nødt til å gå opp en bh-størrelse. Nå er det vel like før jeg kan kjenne liv i magen håper jeg! Som førstegangs gravid vet jeg ikke helt hva jeg skal kjenne etter, men jeg regner med jeg vet det når det skjer.

Babyen veier rundt 21.5 cm på denne tiden og er på størrelse med en mango! 

2 kommentarer
    1. Så koselig å lese.

      Jeg fikk en datter for første gang for 2 år siden, å det er bare helt fantastisk.
      Jeg hadde svangerskapskvalme i 4-5 mnd av svangerskapet, mot slutten klarte jeg endelig å nyte det å være gravid.

      Vist du kjenner noe som føles som sommerfugler som flyr inni magen så er det babyen som beveger på seg 🙂 Det kjente jeg ganske tidlig, jeg fikk vite at det var det jeg skulle kjenner etter den første tiden til babyen var blitt større 🙂 Du har masse å se frem til i tiden som gravid å tiden etter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg