DETTE SKAL JEG GJØRE I FERIEN MIN

Det ble ikke noe party på meg i går, og godt er det. Jeg ble bare verre og verre utover kvelden, så en rolig lørdagskveld under teppet med Skal Vi Danse og Sinnasnekker´n var vel verdt å holde seg hjemme. Føler meg noe bedre i dag, men hoster, klør i nesen og har litt skallebank i ny og ne. Satser på jeg blir frisk til i morgen for da starter ferien min sånn offisielt. 3 uker med fri! Gjett om jeg skal få gjort unna masse på disse ukene! Dette er hva jeg har planer om å gjøre i ferien min: 

Handle ferdig julegaver – Jeg er selvfølgelig begynt på julegaver, og er ferdig med 5 stk. Krysser fingrene for at jeg er ferdig innen 1. desember. Nå som jeg har fri har jeg jo en perfekt mulighet til å bli ferdig med alle gavene i god tid! 

Begynne på julebaksten – I fjor klarte vi å spise opp alle julekakene før julen engang var kommet. Og da måtte vi jo bare lage enda fler! Slik vil jeg ha det i år også. Jeg pleier å miste lysten på julekaker utover januar, så det er trist å måtte kaste så mye godt. Men lager man julebaksten litt tidlig, så kan man kose seg i hele desember! Jeg prøver å beregne julebaksten slik at jeg har nok til rett over nyttår. Man må jo ha litt å kose seg med 1 nyttårsdag også! 

Rydde bilen – Ja, du kan både se og lukte i bilen min at jeg har fått meg hest! Svette sjabraker, rideutstyr, spon og spor av høy overalt. Dette står nesten som pri Number One av ting jeg skal gjøre i ferien min; rydde og vaske den stakkars bmwén. Ja, så kan jeg jo legge til at jeg må vaske svette sjabraker også på toppen av alt (underlaget man har under salen når man rir). 

Pynte til jul – Dette er det aller viktigste punktet på denne listen, ja kanskje bortsett fra å vaske bilen.. Juletreet skal helst være oppe til 1 desember ifølge meg selv. Mange er nok uenige i det, men what the heck. Vi skal ikke feire jul hjemme i år, og skal også ganske så sikkert på flere julemiddager i romjula, så om treet kommer opp 1 desember her i stua så gjør ikke det noe. Jeg vil nyte det så lenge jeg kan! 1 uke fra lille julaften blir i det minste laget for meg. Her skal det være julestemning hele desembe

Lage julete DIY – Jeg har flere gode ideer til DIY prosjekter som jeg skal dele med dere i år. Faktisk har jeg ett DIY prosjekt som jeg skulle begynt med i fjor, men jeg kom ikke så langt. Så jeg skal begynne med dette i ferien min.

Ri på tur og pynte i stallen – Jeg skal såklart bruke mye tid i stallen nå som jeg slipper å tenke på om jeg må på jobb en dag. Ri på turer og forhåpentligvis ha noen photoshoots med hesten. Jeg kommer også til å pynte stallen til jul! Det skal jeg såklart dokumentere og dele med dere når den tid kommer. Det kommer til å bli så koselig!

Lage julekort – I år har jeg lyst til å prøve meg på å lage julekort. Med både kjæresten og alle de firbeinte i familien! Det beste hadde nok vært å vente til snøen kom, men den kan vi aldri stole på når den venter sin ankomst. 

Rydde huset – Jeg tror ærlig talt ikke jeg noen gang blir ferdig med å rydde huset. Det blir like rotete dagen etterpå uansett hva jeg gjør. Men det er noe jeg skal fokusere på de neste ukene. Jeg har sagt til meg selv at før julepynten kommer frem så skal det være strøkent her! Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul! Oppbevaringsplass!

Bildene av den flotte naturen tok jeg i helgen da jeg var nede i stallen tidlig på morgenen. På bilde 1 er ikke sola kommet frem bak fjellene, mens bilde 2 virkelig får frem magien Moder Jord har å by på! 

2 kommentarer
    1. Hei på deg du har kjempefin blogg vil du se på diktene mine ❤️ Å hjerne følge meg på Min vei 😊 du har verdens fineste blogg eit godt innlegg ❤️ Ha ein fin dag videre😊 vil du følge diktene mine på ferden 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg