FERIE, BURSDAG, FORKJØLELSE

Jeg våknet for litt siden etter en powernap og har akkurat tatt meg en god og varm dusj. Våknet opp i dag og følte meg absolutt ikke i form. Det begynte i går med en lett forkjølelse, tror jeg, eller det kan godt være ett allergisk utfall, ikke vet jeg. Uansett ble det verre utover natten og jeg stod opp i dag kl.07.30, da jeg ikke fikk sove noe mer. Jeg hostet og hostet, og nesen min var så pottetett at jeg følte nesten jeg ble kvalt. Jaja, opp og hopp og ned i stallen for å gjøre unna daglige gjøremål. Kom hjem og følte en plutselig trang for å sove. Jeg bokstavelig talt holdt på å sovne der jeg vrir om husnøkkelen og går inn døra! Jeg la meg nedpå benken, med stallklærne på, og sov i en times tid før jeg ble vekket av Augusta som snart stod på døra mi. Shit, jeg var jo invitert i bursdag i dag! Augusta skulle hente litt ting og tang som hun hadde glemt siden sist hun var på besøk, og vi snakket om kveldens arrangement. Hun var også invitert. Jo, jeg vil jo i den bursdagen. Jeg liker at man liksom har en grunn for å gå ut og feste litt, fremfor å bare gå ut for å feste, og for hva, ingenting? Meningsløst, men det innrømmer man aldri ovenfor seg selv når helgen plutselig er her. 

Jeg sa hade til Augusta og la meg på benken igjen. Jo, jeg hadde litt lyst til å gå ut i dag. Lenge siden jeg har vært med Augusta, og forrige helg ble jo helt katastrofe i forhold til forventningene mine. Men så var det den jævla forkjølelsen da. Jeg tok meg en varm dusj, en lang, god og varm dusj, og nå kjenner jeg meg plutselig mye bedre! Kanskje er det psykisk, kanskje det var det varme vannet, kanskje lysten på å gå ut og ha det gøy kurerte meg nå? Litt henger jo i fortsatt da, men nå skal jeg straks kle på meg og kjøre ut for å handle litt mat og diverse, komme hjem og lage meg noe godt å spise, deretter i stallen for å ta inn hestene, og så får vi se! Jeg vil jo ut i dag, det kjenner jeg på meg. Det er ikke slik jeg vil starte ferien min, å ligge slakk og snufse og hvese etter luft som en hvalross. Vi får se hva formen sier om noen timer. Jeg har ferie i 3 uker nå og jeg nekter å la den gå til spille! Jeg skal nyte hvert sekund. Helst fra og med i dag. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg