11 TING JEG SKAL GJØRE I NOVEMBER

Jeg synes høsten og spesielt mørketiden som kommer nå er så koselig. Sitte inne under teppe, med kakao og film på sene kvelder. I november er det kanskje også mange som forbereder seg til jul, imens andre synes det er for tidlig. Jeg er en av dem som gjerne forbereder meg litt, jeg kan tross alt høre på julemusikk allerede i august. Her har jeg samlet 11 punkter som jeg skal gjøre i november. 

1. Ha ferie – Jeg har ferie til gode som jeg skal ta fra midten av november til ut første uken i desember. Det skal bli så deilig! Da vil jeg ha hele dagene fri til å få unnagjort ting som har opptatt tankene mine en god stund. 

2. Pynte til jul – Innen 1. desember skal huset her være pyntet og klart til jul. Han jeg bor med er ikke så enig i det, men det får bare være slik. Det er tross alt bare 1 av 12 måneder man kan nyte julen, man må utnytte det så godt man kan! 

3. Rydde utenfor huset – Jeg vil veldig gjerne få ryddet utenfor innen desember ankommer, slik at det er fint og ryddig og jeg kan pynte og styre på slik jeg ønsker uten å måtte se på boss, sigarettsneiper og treplanker og annet som ligger og flyter rundt omkring. 

4. Lage julekort – I år vil jeg prøve å lage julekort, og det betyr at min lille familie må stille opp for å ta julebilder. Og det betyr selvfølgelig både hest og hund og kjæreste! Så om min kjære leser dette, så har han mest sannsynlig gått og gjemt seg allerede.

5. Lese ei bok – Jeg har i det siste startet med å samle på bøker. Det er bare noe jeg gjør sånn for gøy, så enten kjøper jeg dem veldig billig eller kommer over annonser hvor folk gir bort gratis bøker. Så jeg skal lese minst en bok i november, og det blir nok mest sannsynlig innen krim sjangeren. 

6. Handle julegaver – Siden jeg skal ha ferie kommer jeg til å ha mange dager fri til å få unna julegavehandelen. Jeg har ett lite ønske om å være ferdig med julegavene i løpet av november. Da har jeg hele desember til å ta det helt med ro og bare nyte tiden.

7. Ta en stor opprydning i huset – Ja, jeg er allerede i gang med å rydde og sortere masse. Jeg har endelig innsett at jeg har sykt mye ting og tang, og jeg vil nå kvitte meg med masse! Innen nyttår vil jeg kjenne på den følelsen jeg alltid får når jeg har fått ryddet plass og en byrde er lettet opp fra skuldrene mine!

8. Bake – Enten det er rundstykker eller julekaker, jeg vil sette av mer tid på kjøkkenet denne måneden. Jeg har vært så sløv med både middagslaging og baking i det siste, at nå savner jeg ett virkelig godt måltid og småsnacks man kan kose seg med sammen med en film en mørk novemberkveld.

9. DIY prosjekter – Jeg har noen DIY prosjekter som jeg skal gjøre i løpet av november. Mye handler om jul ser du, så det må være klart innen desember. Skal også få laget innlegg om dette slik at dere kan lage det samme om dere ønsker det.

10. Ri på tur i skogen – Skog, hest, høst, varme klær, niste. Høres perfekt ut! Skal få med meg bestevenninnen min på en høsttur oppå hesteryggen.

11. Begynne å tegne igjen – Kanskje dere ikke visste dette om meg, men jeg har alltid likt å tegne. Jeg tegnet alltid mye før, men det har ikke blitt så mye av det de siste årene. Jeg vil begynne å tegne igjen, og har satt meg noen tegnemål for november. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg