UKENS MATHANDEL

Jeg prøver alltid å holde meg til en fast handledag i uken, og som regel funker det helt fint. Da handler jeg alt jeg trenger for den kommende uken, og på den måten slipper jeg alle de småturene innom butikken senere for bare å handle litt og litt. Jeg føler det blir dyrere om man går for flere små handleturer fremfor å ta en handledag og handle alt man trenger av både mat, husholdningsartikler og hygieneprodukter. For det første bruker man mye tid på å handle flere dager, og for det andre koster det jo diesel/bensin for hver gang vi må kjøre ut til butikken. Og for det tredje glemmer man kanskje hva man allerede har kjøpt, så man ender opp med å kjøpe dobbelt av mye. Det skjer hver gang! Nei, en fast handledag funker ihvertfall best for meg! Og i tillegg får jeg heller tid til andre ting de andre dagene. 

Som regel handler jeg på mandager. Det er første dagen i uka, og jeg har som oftest fri fra jobb den dagen. Da er det å handle inn mat for 7 dager, evt. andre saker og ting som trengs. Og ofte bruker mandagen å bli en typisk vaskedag for meg. I dag har jeg for eksempel vasket hele kjøleskapet innvendig. Man skulle ikke trodd at det kun er meg og samboeren som bor her, for vi har bokstavelig talt nok mat til en familie på 5! Minst! Det så gjerne ikke så gale ut akkurat denne gangen, men kjøleskapet pleier å være fylt opp til randen at man ikke alltid kan se hva som er inni her. Dere kan vel lett se at vi liker cola her i huset da. Dette blir min store utfordring når det kommer til å holde meg sunn. 

Har du en fast handledag i uken?

2 kommentarer
    1. Veldig kjekt med en handledag i uken. Jeg handler 2 dager i uken, mandag og fredag. Mandag handler jeg inn mat for dagene frem til torsdag, og fredag handler jeg inn mat for helgen. Synes det funker veldig bra, og som du sier så føles det som at det blir billigere, hehe, men det krever jo planlegging 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg