SØRE SÅLEFJELL

Hei på dere! Nå ser det ut til at våren er kommet for fullt her på vestlandet! Temperaturen stiger og folk bytter fra vinterdekk til sommerdekk på bilene sine, man kan se flere og flere motorsykler på veien og fuglene kvitrer tidligere og tidligere på dagen. Ja, nå er det vår! 

Som sagt er jeg med på arrangementet Telltur i år. Jeg har sjekket opp i hvor mange turer det er til sammen i Friluftsrådet Vest, og nå er jeg sikker på at det er 127 turer i alt! Jeg har vært litt usikker siden det er så mange som sier det er 137, men nå har jeg altså tellet og skrevet ned alle turene og det er altså 127 turer. Kanskje de andre skal gå turer i enda flere kommuner, noen velger jo å reise land og strand for å være med på dette her. Og det beundrer jeg! Jeg skal først og fremst fullføre turmålene i Friluftsrådet Vest først, så får jeg heller ta det andre som det kommer. I går gikk jeg tur til Søre Sålefjell på Karmøy, som da ble tur nr 7. I dag skal jeg gå Orkjå som ligger i Haugesund kommune, så sakte men sikkert skal jeg klare dette målet! Jeg er jo allerede godt i gang! 

Ja, jeg gikk til Søre Sålefjell i går sammen med kjæresten og Kira. Kira har så mye energi for tiden at jeg rett og slett tok på henne kløv på denne turen slik at hun fikk jobbe litt og trene opp muskulaturen. Hun kjenner nok på kroppen at våren er her hun også! Jeg venter enda med å putte noe oppi sekken, da det er en god stund siden sist vi trente med kløv. Så før du vender hunden med å bære nista di, vend den først med å bære ryggsekk 🙂 Jeg har str. S til Kira, den minste størrelsen til Non-stop, som jeg forresten er super fornøyd med! Knall god kvalitet, og sitter som støpt på hunden. Det er mange veier å gå opp til dette fjellet. Vi valgte å gå fra stokkastrand skole i Kopervik. Turen tok litt over 2 timer tur/retur. Kjempefin tur, anbefales!

2 kommentarer
    1. Åh, så fine bilder! Jeg selv elsker slike turer ute i naturen også er det så fantastisk å se hvor glad og lykkelig hundene er på slike turer også 😊❤🐶🐾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg