PÅSKEKILOENE ER BORTE

Påske, og høytider ellers, kan være skikkelig kjipe tider. For noen. Og da snakker jeg selvfølgelig om oss som ønsker å gå ned i vekt, og jobber hver eneste dag for å holde oss på matta! Jeg snakker spesielt for oss som er svake for sjokolade og marsipan. For oss som alltid tenker “bare en bit til kan ikke skade”. For i spesielt høytidene kan det være ekstra vanskelig å holde seg unna godsaker. Familie samles, venner samles, god mat serveres og smågodt i skåler står fremme på stuebordet enten det er mandag eller lørdag. Men man skal jo selvfølgelig kose seg innimellom! Men det kan også få konsekvenser. Og for noen kan det å frotse i godsaker noen dager være nok til at hele planen går til h****. Jeg snakker selvfølgelig om meg selv!

Jeg la på meg igjen i påsken. Hurra… For 3-4 dager siden trodde jeg at jeg måtte begynne helt fra start igjen. Jeg la på meg 1.4 kilo, og ble skikkelig deprimert da jeg stod på vekta. Jeg følte ikke jeg kom noen vei i det hele tatt. Men nå, fem dager etterpå, er disse kiloene borte igjen! Takket være tre dager med trening og litt disiplin i matveien er jeg tilbake til der jeg var før påsken; 77.3 kg. Før påsken veide jeg 77.6 kg, og det betyr at jeg har gått ned 0.3 kg ekstra! Og det til tross for at det nettopp har vært helg og jeg har kost meg med Daim melkesjokolade og ostepop! Jeg har ett lite håp om å komme under 76 kg i løpet av april! Helst 75. Jeg fikk en skikkelig motivasjons boost da jeg prøvde buksene i forgårs, som jeg hadde som mål å komme oppi til sommer (innlegget her), og til min store overraskelse så passet de bedre enn jeg først forventet! Jeg er klar for ei ny uke med trening og disiplin. Allerede i dag har jeg hatt en time med PT Sandra, og det var kjekt å kunne fortelle henne at jeg har mistet påskekiloene allerede! 

Målingen fra i dag

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg