JEG SKAL TIL…

Jeg nevnte for tre dager siden at noe magisk ville skje denne uken. For å si det sånn, så klarer jeg nesten ikke vente til søndag! Først skal jeg ha en dagvakt på jobb, så bærer det rett til flyplassen! Jeg skal nemlig ut å reise. Til Gdansk! 

Jeg skal til Gdansk! Eller, vi skal til Gdansk heter det. Jeg fikk nemlig bursdagsgaven min fra kjæresten litt på forhånd i år, som da var tur til Gdansk. Jeg har snakket om å få oppleve Gdansk lenge nå, og da mener jeg lenge! Jeg har hørt at Gdansk skal være helt magisk rundt juletider, at julemarkedet er til å miste pusten av, og at det er så billig der. Jeg har mange venner som allerede har vært der, så nå passet det veldig greit at jeg også får oppleve byen som ligger på 2.plass over steder man bør reise til i desember for å få den ultimate julestemningen! Plass nr.1 går til London, som forresten også står på listen over steder jeg har lyst å besøke rundt juletiden. 

Vi skal ligge på ett hotell som heter Puro Hotel. Det har fått ganske gode tilbakemeldinger og høy score hos tidligere gjester, og det ser ganske så fint ut på bilder så her har jeg store forventninger! Frokosten skal visst være helt fantastisk. Hotellet ligger i sentrum av Gdansk og er bare noen meter fra mange fasiliteter. De har også treningsrom, om vi skulle føle for å trimme litt. Tror neppe det blir noe særlig tid på tredemølla mens vi er på tur. Vi skal være der i 3 dager, og det er altfor mye å oppleve ute som vi må prioritere. Spa og shopping for eksempel! Noe jeg virkelig ser frem til å se med mine egne øyne er badet! Det ser ut til at veggene der er gjennomsiktige? Som glass. Det er noe man kanskje ikke ser hver dag. Privatliv? Nei?

Det jeg ser frem til aller mest er å få gå i gamlebyen blant alle bodene i julemarkedet. Jeg tenker jeg skal prøve å få unnagjort mange av julegavene mens vi er der. Når man ser på bilder ser det så stemningsfullt ut! Jeg skal ta med meg kamera og få tatt så mange bilder jeg bare kan. Siden vi bare skal være der i 3 dager, vil jeg komme litt forberedt slik at vi ikke bruker mesteparten av tiden på å finne ut av ting mens vi er på farten. Jeg har lest meg litt frem om hvor man bør gå for å få mest mulig ut av disse dagene. Det beste julemarkedet som gir mest julestemning skal være Targ Weglowytorget, så der har jeg tenkt meg. Og vil vi gå innendørs kan vi dra til Galleria Baltycka, ett moderne shoppingsenter med 220 butikker, kafeer og restauranter. Tenker jeg skal unne meg litt skjønnhetspleie mens jeg er der. Frisør og kanskje negledesign og litt forskjellig. Vi får se! 

Can’t wait! Har du vært i Gdansk? I såfall vil jeg gjerne høre om det ♥ 

5 kommentarer

Siste innlegg