JEG HAR DØMT ETTER UTSEENDE

Jeg tror jeg nettopp har sett den vakreste filmen jeg har sett på lenge. “Vann til elefantene” var noe helt annet enn jeg hadde forestilt meg først. Derfor har jeg ikke sett den før nå, fordi jeg ikke har brydd meg. Nå er det nesten slik at jeg vil se den en gang til – nå, med en gang. Jeg så for meg at den var av den kjedelige sorten, men der tok jeg feil.

“Vann til elefantene” handler om Jacob som mister foreldrene sine, og med det, sitt hjem. Skjebnen hans fører ham til ett omstreifende sirkus hvor han jobber som veterinær og elefantpasser for elefanten Rosie. Han forelsker seg i sirkusartisten Marlena, som også er kona til sirkusdirektøren, en hard, gjerrig og egoistisk “son of a b…”. Spenningstopper som trekantdrama, folk som blir kastet av ett tog i fart, ville dyr og en ustabil, sjalu ektemann med seriøse herskeproblemer. Og ja.. mer vil jeg ikke fortelle. Dere må rett og slett bare se den!

Filmens tid skjer på mellom 1918-1939 tallet i USA. Det er akkurat slike filmer jeg elsker! Filmer fra gamle dager med ingredienser som kjærlighet, drama, forbudte forelskelser, gal sjalusi, spenning. Gad, hva er det å ikke like med denne filmen?  Og når det gjelder Robert Pattinson, så kler han bedre roller hvor han har blodet i behold. Denne rollen passet ham perfekt!

Fra nå av skal jeg ikke være så dømmende ovenfor nye filmer. Dette er ikke den første filmen jeg har drøyd med å se fordi den ikke har virket interessant nok. “Moulin Rouge” er også en slik film jeg enda ikke har sett fordi den virker kjedelig, men har likevel hørt at folk skryter av den. Så den skal jeg se. Jeg har rett og slett dømt etter utseende. Og man ser jo hvem karma slår tilbake på. Bare en tanke. 

WATER FOR ELEPHANTS
TM and © 2010 Twentieth Century Fox Film Corporation.  All rights reserved.  Not for sale or duplication.

Har du sett “Vann Til Elefantene”? 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg