VEKTEN STÅR STILLE, MEN..

Ja, nå synes jeg det er på tide å oppdatere dere litt på hvordan det har gått med treningen. Etter mange ganger av og på med trening.. og da mener jeg mange, mange, mange ganger av og på.. Så har jeg endelig funnet en rutine som passer meg og min hverdag. Nå de siste dagene, eller ukene rettere sagt, så har vi ikke hatt så fint vær, og da har det vært enkelt å si at “ja, men da går vi på trening, det er ikke noe bedre å ta seg til likevel”. Jeg har sagt minimum 3 dager i uken. og det har jeg klart veldig fint! Jeg har akkurat fullført min tredje uke på Evo nå. Ja, jeg er allerede ferdig med Dag 3 denne uken. Både jeg og A er så motiverte at vi gjerne tar alle tre dagene på rappen fordi vi rett og slett ikke klarer å holde oss unna!

Det har virkelig vært en motivasjons boost å ha med venninnen på trening. Det har hjulpet meg sykt, både som motivasjon og til å ha en som presser meg til å yte det lille ekstra på treningen. Vekten har dessverre ikke rikket seg så mye som ett gram, men det gjør ikke noe. Jeg kjenner jeg har strammet inn både her og der, og med en treningsplan som inneholder både kondisjon og gode styrkeøkter, så vil jeg tro litt fett har forsvunnet, og blitt erstattet med muskler. Jeg ønsker ihvertfall å tro det. 

For ikke å nevne hvor mye sterkere jeg føler meg! Jeg startet med beinpress på 40 kg. Nå klarer jeg 60 kg 12×3 repetisjoner. Jeg øver meg på benkpress, noe jeg aldri har følt meg særlig komfortabel med før. Jeg bruker kun stanga, vel og merke, som da veier vel rundt 15-20 kilo en plass. Da jeg begynte klarte jeg såvidt 10×2, nå klarer jeg 12×3 repetisjoner! Målet mitt de to kommende ukene er å få på noen små vekter, så er jeg virkelig i gang! Så selv om vekten står stille, så skjer det tydeligvis saker og ting her likevel. Og for ikke å glemme knebøy med stang. Denne øvelsen elsker jeg, noe jeg aldri hadde tro på! Jeg føler til og med at rumpa har fått ett lite løft etter disse ukene. Mulig det bare er jeg som ser meg blind på lykkerus etter å ha mestret øvelse etter øvelse, men er da godt jeg kan gå på trening og føle jeg gjør fremgang. Det finnes ikke bedre motivasjon enn det!

6 kommentarer
    1. Hei på deg!
      Jeg scrollet meg nettopp litt nedover bloggen din, og tenkte bare jeg ville si så koselig bloggen din er! Fikk litt den følelsen jeg fikk av å lese blogger noen år siden.. ikke så blankpolerte og overfladiske som de fleste toppbloggene er – og det mener jeg virkelig som et kompliment! 😀
      Og så bra at du har funnet en rutine som passer for deg. Det er sannelig ikke alltid like lett. Du ser i vert fall smashing ut ü

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg