GOD MORGEN HATERE

Råder dere alle til å skru på God Morgen Norge i dag og se reprisen av dagens episode. Jeg sitter akkurat nå og ser på ett innslag om hatere på nett, og det er ganske interessant å se hvor mye hat og gørr folk klarer å lire fra seg til tider. Det har jeg aldri skjønt, hva som får folk til å legge igjen en helt meningsløs kommentar som går på personen som mottar dette, en person de ikke engang kjenner. Å skrive “hore”, “drittkjerring” eller “landssviker”, bare fordi man er uenig er bare barnslig! Det skal visstnok handle om intelligens. Jeg har lest i en undersøkelse at netthat kommer som oftest fra folk med lavere utdannelse… (oh yeah, jeg har kilden HER)

Ofte er det tv-kjente, komikere, bloggere etc. som opplever netthat. Heldigvis har ikke jeg fått noe særlig hat på min blogg og det er jeg svært lettet over. Men jeg forbereder meg hver gang jeg legger ut ett innlegg på om det kommer noe oppkast fra en stakkars sjel med lite livsinnhold. Jeg er en ganske følsom person, så mulig det hadde gått innpå meg noe av det om jeg hadde fått noe lignende kommentar, men så lar jeg heller ikke hateren få den gleden av å få kommentaren sin publisert på min blogg som handler om mitt liv. Jeg velger selv hva jeg slipper inn i livet mitt. Slike kommentarer er ikke velkomne. Det er bare å trykke slett.

Men kjære netthater, det skal du vite. Om du legger igjen en slik kommentar, så er det ikke personen du gir denne kommentaren til de ler av. Det er deg. For du er så latterlig tåpelig der du sitter bak tastaturet ditt og lirer fra deg små ord med lite mening, som ett barn som nettopp har lært seg ett nytt ord i barnehagen. Det er tydelig man ikke har ett liv om man skal bruke tid på slike handlinger. Som Vår sier fra God Morgen Norge; Bare slutt med det der, finn deg noe annet å gjøre. Det kommer ikke noe godt ut av det likevel. Om du ikke har sett det så går reprisen på tv2, kl.10.00. Og om du er en av dem som sprer hat på nett så bør du absolutt få med deg dette innslaget. Kanskje du får ett nytt syn på ting og har lyst til å finne deg en ny hobby fremfor å spre gift via nett. 

6 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig i hva du skriver. Netthatere og netttroll er patetiske og usle individer som ikke har baller eller noe. Skrev selv ett innlegg om akkurat dette for ett par dager siden, (sjekk det gjerne ut på bloggen min). Å gjemme seg bak en dataskjerm eller mobil er så feigt at det er vanskelig å sette ord på. Jeg har heller aldri blitt utsatt for noe sånt, men hadde jeg blitt det, hadde det kosta meg veldig lite å outa vedkommende.

    2. matogmuskler: Så bra du også har skrevet om dette, er så viktig å belyse dette temaet! Det er så mange der ute som tar imot dritt hver dag og tar til seg hva folk skriver til dem og det ødelegger liv.. Trist.

    3. Fikk meg en hater som skreiv anonymt, men sjekka ip adressa, og det var jaggu samme som en annen blogger har kommentert fra før.. La ut innlegg om hvordan man finner noen på ip, og hun sluttet å slenge skitt 😉 Var bare å le av uansett, så ut som misunnelse 😉

    4. Doc&Dask: Uff ja, de anonyme feigingene er det mange av. Fint når man kan finne ut av hvem folk er! Da er de ikke så tøffe bak sine anonyme navn likevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg