VIL DU HA BYTTELAPP PÅ DEN?

Jeg har prøvd å hatt en fast dag i uken hvor jeg handler inn alt av mat og husholdningsartikler som jeg tenker jeg trenger de kommende 7 dagene. Som regel handler jeg på mandager, og prøver å planlegge uken så godt jeg kan slik at jeg slipper å kjøre innom butikken flere ganger i uka. Jeg liker at det er stappfullt i hyllene, at man ikke kan se veggen på kjøleskapet og at skuffene er fylt til randen. Om jeg handler en dag i uka er det også lettere å holde orden på hvor mye penger jeg faktisk bruker på mat. En kvittering per uke, supert! Såklart om man har glemt noe, eller virkelig fikk lyst på nystekt kylling på torsdag er jo ikke det krise. Men kjøper jeg brød og smør en dag, middag en annen, og noe pålegg den neste. Da kjenner jeg at jeg faktisk blir litt stresset. For da har jeg ikke kontroll lenger. 

Det oppstod en litt morsom situasjon på butikken i dag. Jeg stod og pakket varene oppi posene mens kassedama printet inn kodene. Så spør hun meg plutselig om jeg vil ha byttelapp. Byttelapp? Tenker jeg. Kan man få byttelapp på mat? Da jeg løfter blikket opp fra posen og skal til å svare. ser jeg hun holder opp Disneyfilmene jeg hadde lagt frem. “Er det presang?” spør hun. Jeg vurderte faktisk å svare at ja, jeg kan godt få byttelapp på dem, jeg vet ikke om lillesøstera mi har dem fra før. Men de var jo selvsagt til meg selv. Jeg samler jo! Så isteden svarte jeg, neida det trengs ikke, de er til meg! Tror ikke hun hadde forventet å høre det akkurat i følge blikket hun ga meg. Men så flirte vi litt begge to. Jeg blir heldigvis ikke flau av å innrømme å se på Disney, men tror mange folk faktisk blir det og holder det heller skjult enn å innrømme det. Eller komme opp med en dum unnskyldning, som for eskempel at det er til en annen person. En lillesøster kanskje? Jeg har ikke en gang en lillesøster…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg