DIY; MARMOR STUEBORD

Jeg har lenge ønsket meg ett ordentlig fint stuebord, men dessverre er den type stuebord jeg ønsker meg ekstremt dyre! Og jeg er jo så kresen, spesielt på interiør. Så det er ikke bare for meg å kjøpe noe annet når det er noe annet jeg heller vil ha. Jeg kjøper ikke noe bare for å kjøpe. Så jeg fant ut at jeg heller skulle gjøre noen tiltak med mitt gamle stuebord og heller spare litt penger til jeg tenker at jeg kan ta meg råd til nytt bord senere. Jeg husker fra en blogg jeg har lest om ei som gjorde nettopp det samme med sitt bord, og det er der jeg har ideen fra. Jeg bestilte rett og slett to ruller med kontaktplast fra Panduro, med marble/marmor mønster. Så fra ett kjedelig Ikea-bord, med mange riper og flekker, til ett stilrent stuebord med flotte detaljer! Og det var så enkelt. Har prøvd å ta litt bilder underveis slik at dere kan se hvordan man kan gjøre det. Jeg gikk likegreit løs på det lille bordet jeg har brukt som hjørnebord i tillegg, slik at begge bordene har samme stil. Rullen med mønsteret jeg brukte kan du få tak i HER. Hva synes dere? ♥ ♥ ♥

FØR

ETTER


Slik gjorde jeg det:

Du trenger valgfritt kontaktplas (Fra for eks. Panduro), noe langt og rett som du kan presse boblene ut med, og en kniv eller saks til å skjære langs kantene. Jeg brukte kniv, for det fungerte best for meg. Og du trenger selvfølgelig ett bord. Bordene mine er fra IKEA. 

Begynn først med å legge kontaktplasten i hjørnet av bordet og fest den langs siden. Begynn å dra av baksiden på plasten mens du sakte jobber deg nedover. 

Bruk en bok, linjal eller noe annet langt og rett som kan presse ut boblene etterhvert som du legger plasten bortover bordet.

Finpuss kantene med saks eller kniv.

Og voila! Du har ett helt nytt bord!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg