Følg mine treningsuker

Vekten har stått stille den siste tiden, og det har jeg tenkt å gjøre noe med. Jeg har for lengst funnet ut at jeg trenger mer enn motivasjon for å klare i det hele tatt å gå ned noen få kilo. Det er frustrerende når man ser at vekten er på vei ned, men neste morgen er den tilbake til start! Jeg ser at det jeg putter i meg har veldig, veldig mye å si. Hva, hvor mye og hvor ofte! 

For det er jo ikke det at jeg er lat og ikke gidder å trene. Jeg trener mye mer nå enn hva jeg har gjort tidligere. Jeg klarer å presse meg mer, kjenner at jeg får bedre kondis, og blitt sterkere. Men vekten står stille. Og jeg er overbevist om at feilen min ligger i matvanene mine. Så sier dem, man skal ikke fokusere så mye på vekten! Men jo, av og til må man fokusere på tall for å vite at man er på rett vei. Jeg skal gå ned ganske mange kilo før jeg er fornøyd, og det skal jeg klare. Men jeg trenger nye tiltak, og derfor skal jeg gjøre følgende: 

Jeg har tenkt på en ting som kan hjelpe meg å nå målet mitt; nemlig dere, lesere! Og dere trenger ikke gjøre noe engang. Det holder lenge for meg at dere bare følger bloggen min, for fra nå av skal jeg være enda mer åpen og ærlig med dere om fremgangen min på treningsfronten. Jeg tenker jeg legger ut ett treningsinnlegg hver søndag, hvor jeg forteller hvor mye jeg har gått ned, hva planen er for neste uke, osv. Det kan gi meg litt press for å nå målene mine, noe jeg virkelig trenger! Og det er jo søndag i dag, så her skal dere få planen min for neste uke. Mulig det blir endringer etterhvert, at jeg legger på en ekstra trening, eller om jeg må kutte ut noe fordi det kommer noe i veien for planene. Men foreløpig ser det slik ut 🙂 Når det kommer til vekt, så veier jeg meg i dag og tar utgangspunkt i denne vekten når jeg skal oppsummere på slutten av uken og vurdere om jeg har oppnådd ukesmålet mitt eller ikke. Det kan høres litt merkelig ut, men jeg vil ikke avsløre vekten min helt enda. Jeg kan si at jeg har planer om å gå ned minimum 15 kilo, og kommer til å være ærlige med dere når det kommer til om jeg har gått ned eller ikke. Jeg lurer kun meg selv om jeg ikke skulle vært det. Jeg gleder meg faktisk til dette, kjenner det kribler i magen allerede! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg