Dette pakker jeg til Alpene

Nå er det ikke lenge til jeg sitter på flyet mot Italia! Eller rettere sagt Østerrike. Vi lander i Østerrike og skal ta buss videre til Italia, Alpene, hvor vi skal feriere i ei uke. Min aller første “ordentlige” skiferie! 

Jeg har såklart pakket kofferten. Men det er absolutt ikke det samme som å pakke til en sydenreise! Jeg aner jo ikke hvordan det er å være i Alpene. Skal jeg ha med meg finere klær som jeg kan bruke på kveldene når vi skal ut å spise? Hvilke sko skal jeg ha med meg? Hvor mange tykke gensere bør jeg ha? Det eneste jeg er sikker på er at jeg skal ha med meg slalomski og skisko. I følge typen min har jeg en tendens til å pakke altfor mye! Men, nå er det faktisk hans koffert som veier mest, til nå.. Hvertfall, her er listen over ting jeg skal ha med meg:

Toalettsaker

Dette er jo bare ett must, enten du er jente eller gutt! Tannbørste, deodorant, sminke, hårbørste og parfyme. Og hudkrem! Hudkrem er viktig for ikke å tørke helt ut i den kalde luften. Heldigvis tåler huden min en god del før jeg tørker ut og sprekker opp. Men tar ingen sjanser! Og lipsyl. 

Ull og undertøy

En truse for hver dag, bh’er og ull. Flere par med ulltrøyer og stilongs. Jeg har ikke tenkt å fryse. 

Ski og utstyr

Selvfølgelig, ski og skiutstyr er viktig å ta med når man skal på skiferie. Med mindre man har tenkt å leie utstyr. Ski, skisko, hjelm, kjørebriller osv. Jeg pakker mine ski og skisko inn i egnede poser fra XXL og G-sport som er beregnet på skiutstyr. 

Vinterklær

Jeg hadde tenkt å ta med meg to par skibukser, men mamma mente det kunne bli for mye. Jeg hadde også tenkt meg å ta med to par jakker som er vanntette, varme og som jeg kan bytte på.  Men det også mente de andre var for mye. Så greit det, jeg hører på de som har vært i Alpene før. Det ble kun ei bukse og ei jakke. Kanskje likegreit, det blir jo fylt i kofferten etterhvert også. Men ellers har jeg to par skisokker, to par hansker, to luer, to pannebånd, to skjerf (eller “buff”) og to fleecegensere/strikkegensere. 

Penger, pass, mobil

Etter (eller før) ski og utstyr kommer penger og pass som er det nest viktigste du tar med deg. Penger, pass, mobil og lader! Gjerne ett ekstra kredittkort om ditt vanlige kort skulle blitt ødelagt eller du skulle komme til å miste det.

Vanlige klær

Jeg kan ikke gå på pub eller komme til middag i fult skiutstyr. Eller kun stilongs eller undertøy for den saks skyld. Jeg må ha ekstra klær med som jeg kan ha på meg på kvelden når skiene er lagt vekk for dagen. Ett par bukser, to gensere, topper og en haug med sokker. Da skal jeg være safe 🙂

Reisegenser

Jepp, vi har vår egen genser for anledningen! Vi har bestilt like gensere med trykk på ryggen og hvert genser med eget navn på. Jeg har ikke bilde av den akkurat nå, men det kommer! 

Da er jeg pakket og klar, så nå skal vi få oss litt søvn. Klokken 5 ringer vekkeklokka, kofferten skal bak i bilen og klokka 6 er vi på vei til Oslo, første etappe av en tur som kommer til å bli fantastisk på alle måter! Vi blogges om ei ukes tid! Pc’en må bli hjemme for det blir neppe tid til blogging med den gjengen jeg skal reise med. Men kamera er med derimot!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg