Finn meg på Vikingane!

Johoo! Nå er jeg i gang med å se den nye serien Vikingane, som er spilt inn her jeg bor; på Karmøy! Eller nærmere sagt, Vikinggården på Bukkøy. Og…. jeg er faktisk med i serien! Jaaa, hvor kult er ikke det!? Min første skuespillerjobb. Haha, neida. Joda. Satse på statist skal jeg!

Ja, jeg var jo “bare” statist på settet, men hvaaa skulle skuespillerne gjort uten oss statister? Hadde blitt veldig rart uten oss, eller hva? Nå er det jo en stund siden vi var på vikinggården og spilte dette inn. Jeg husker bare hvor utrolig kaldt det var, til tross for at jeg hadde både en og to stilongs, ullklær, jakker og tykke sokker under det klamme vikingkostymet. Og så husker jeg at vi satt lenge, og da mener jeg lenge, og bare ventet mellom hver scene som skulle spilles inn. Og en scene måtte spilles inn flere ganger, fra flere vinkler, og deles opp og det var ikke måte på. Men, utrolig gøy da, uansett! 

Vi fikk dessverre ikke lov til å ta noe særlig med bilder bak settet, så jeg lot heller være enn å risikere å ødelegge for noen. Men det finnes mange bilder på nettet, for de spesielt interesserte! Noen som har sett Vikingane foressten? Prøv å finn ut hvor jeg er med da!?

Det var litt stilig å gå rundt der sammen med alle skuespillerne, kamerafolkene og regissøren som roper “KUUUTT, ACTION”!! Fikk liksom ett helt annet inntrykk av skuespilleryrket enn hva man forestiller seg når man ikke har sett hvordan ting skjer bak settet. Håper virkelig jeg får en slik sjanse igjen! 

Nå skal jeg se episode 3. Snakkes!

2 kommentarer
    1. oddi: Hei! Det husker jeg faktisk ikke helt. Mener vi fikk noe ja, men de kom så sent på konto at det gikk litt i glemmeboka 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg