Oppskrift på deilig lapsskaus

I dag skal dere få en lett oppskrift på en deilig middagsrett, nemlig lapsskaus! Eller betasuppe som jeg heller ville kalt den. I morgen er det lapsskaus. Hvorfor? Jo, fordi når du lager den er suppen tynn og dermed en betasuppe, men i morgen har den tyknet til og gir en utrolig god smak, så da er den blitt lapsskaus. Jeg har hvertfall vokset opp med den konklusjonen 🙂

Det første jeg gjør er å skrelle noen poteter, skjærer dem opp i biter og “koker dem ihjel”, unnskyld ordspråket. Jeg koker dem altså slik at de til slutt smuldrer opp i gryta (Dette vil dere skjønne når dere smaker lapsskausen i morgen). Så hiver jeg oppi pølser, lapsskaus blanding og kjøtt. Fyller opp vann til toppen og blander alt godt sammen. Hiver også oppi 2 klosser med grønnsaksbuljong for ekstra smak. La den stå og koke i ca.10-15 min. Det er ikke så nøye hvor lenge. Smak på den så vet du når den er ferdig. 


 

 

 

I dag ble den litt mørkere enn vanlig. Kjøttet lå oppi sin egen kraft og jeg brukte kraften oppi suppen, så det er den som lager denne fargen. Det skal uansett være godt gjort å få lapsskaus til å se bra ut, ikke sant?

5 kommentarer
    1. Så veldig godt ut, vist jeg ikke har poteter så bruker jeg potetmos på slutten av koketiden til grønnsakene og kraften 🙂
      Kan jo neste kalle det for brunlapskaus når den ble litt mørk ^^
      Men det så veldig godt ut 🙂

    2. Aldri hørt om det jeg heller, før jeg fant ut at jeg måtte prøve siden vi var fri for poteter å ingen av oss orket å kjøre til butikken 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg